• MTG

Mer rörelser innan förlossning?

har känt av en hel del förvärkar ikväll, de blir tätare och något mer smärtsamma.. samtidigt är lilltösen mer aktiv i magen än hon varit på länge.. nån som har märkt av liknande vid en tidigare förlossning? blivande pappan tror att hon stretar emot för att hon inte vill komma ut än :)

• Svar på tråden Mer rörelser innan förlossning?
  • Rombin

jag har 4 dagar kvar till BF å min rör sig som aldrig förr!!.. nästan så det är jobbigt... har haft lite ryggvärk å täta sammandragningar å kraftig molvärk i 3-4 dagar nu åxå... önskar åxå jag visst om det är nåt på G.. är ju svårt när man inte vet hur det ska kännas, lr hur ont det ska göra innan man bör ringa lr åka in??.. man hoppas ju på att vattnet ska gå så man åtm vet att det är nåt som är på väg å hända.. just nu vet man ingenting ju?.. hehehe...

• maria215

Undrar samma sak. Min bebis har rört sig otroligt mycket i 3 dagar. Han var ganska pigg innan men nu är det extremt. Vet inte om det är det sista av slemproppen som lossnat nu. För det kommer lite blod också. Kanske ska ta o ringa sjukhuset o kolla.

• Camilla85

Min dotter blev jättelivlig strax några dagar innan förlossningen satte igång! Hon ville minsann ut till sin mamma och pappa...Skrattande

***Amber 071120***
  • MillaMolla

Åhh, vad skönt att läsa. Jag börjar nästan undra om min bebis har fått ADHD.
    Helt galen där inne!

• MTG

önskar ju nästan att ni svarat att ni inte känner igen nått..nu vaknar ju hoppet igen! har inte känt nått speciellt under natten, men har haft lite ont nu på morgonen.. inte alls lika som igår, men det kanske tar sig under dagen :)

• FruMähler

jisses...nu hoppas jag också..hade förvärkar igår så ja knappt kunde stå..å ont i ryggen som attans..å slemproppen släppte igår...å bebisen som har varit cool lugn hela graviditeten har aldrig rört sig så mycket som dessa 3 dagar...*hoppas hoppas hoppas*

• maria215

Jag hade sådana verkar under natten. Idag på dagen har jag också haft lite. Var hos bm för en stund sedan o hon trodde bebisen skulle vara ute imorgon. Hon sade att hon såg det på ansiktet att verkade hade börjat komma o inte så långt kvar. Om inte bebisen kommit ut på torsdag beställer hos tid till sjukhuset.

• Flickan och kråkan

För mig var det tvärtom, så lite rörelse sista dagen att jag funderade på att åka in akut...men han laddade nog bara.

• wahlgren

hejsan på er!!!!

jag har haft väldigt starka värkar i ca tre dagar nu...och en bebis so det verligen har varit full rull på.. det har varit lagomt lungt inna dom dagran nu är det som om man kan tro den ska komma ut genom magen... ... igår kväll så hade jag jätte värkar kunde knappt res mig ur soffan....men jag tänkt att jag försösker sova så får vi se vad som händer....

efter ca en och en halv timme somande jag men har varit på toa jätte oft mer än vanligt plus att jag vaknat av värkarna så jag har nästa vaknat varje timme...hur jobbigt som helst... för värkar nu men dom är inet lika strak som igår kväll blir dom det så tänkt jag ringa till förlossningen.....

är i v.37+3.....

• maria215

Det är väl kanske olika. Idag har min bebis varit ganska lugn, har är väl trött efter allt bökande. Jag hoppas att värkarna kommer igång på allvar idag, så jag får se min bebis någon gång. Är på bf+10 idag.

Svar på tråden Mer rörelser innan förlossning?