• Stjärnfall82

Bra områden i Malmö

Jag undrar vilka områden som man kan säga är bra att bo i Malmö alternativt vilka som man ska undvika.

• Svar på tråden Bra områden i Malmö
  • Turikärlek

Jag kan varmt rekommendera husie:) Grönt, lugnt, barnvänligt, fint, i utkanten av malmö men ändå nära till stan. Bra busförbindelser osv.

• Fluffy Clouds

Limhamn, Bunkeflostrand är ideala omrdåden för barnfamiljer och det är många barnfamiljer som bor här.

Sen beror det på om du skalla köpa hus eller bo i lägenhet. Köpa hus i Limhamn eller Bunkeflostrand är rätt dyrt men det finns lägenheter både i Limhamn o Bunkeflostrand speciellt i Bunkeflostrand där det är många nybyggda lägenheter.

Tips är att kolla bla på www.mkbfastighet.se som har rätt många lägenheter både i Limhamn och Bunkeflostrand. MKB håller också på att bygga nya lägenheter på gränsen mellan Limhamn/Bunkeflo. (Kolla under nybyggnation).

Områden som man "undviker" är väl Rosengård, Holma, Krocksbäck, Nydala, Sofielund och Möllevångstorget men det är väl individuellt.

Jag har bott på Sofielund och vid Möllevångstorget och flyttar ogärna dit igen :) 

Lycka till!

• kramgrisen

precis som fluffy clouds sa.. Limhamn och Bunkeflo är fina områden.. väsrta hamnen är nog med fint men jäkligt dyrt kan jag tänka mej..

• Zekå

Det beror ju på vad du menar med bra/inte bra områden??
    vad är det ni vill ha ut av ett område??

Svar på tråden Bra områden i Malmö