• Jujja

vad äta till tortellini??

Köpte tortellini m skinka i igår. Sonen ska få d t lunch, vad är gott till...sås?

• Svar på tråden vad äta till tortellini??
  • Lola Jämtland

Ostsås eller tomatsås.

//varför är jag inte modig......
  • Djungelvrålen

Det är gott att göra gratäng på det med tex lite skinkbitar och ostsås eller något sådant...

• viseversa

ostsås helt klart. Mums nu blev jag ju sugen på det!1 Ska nog köpa det till middag ikväll! Tack för tipset jag hdde hjärntorka!

• JagL8

Jag brukar koka Tortellini (spenat och ost). Sen fräser jag ett paket tärnad bacon med en hackad rödlök. Tillsätter sedan ett paket Kelda matlagningsgrädde och en tsk Sambal Oelek. Sen är det bara att blanda i Tortellinin i baconröran. Avslutar med lite riven ost i.

• Cornellia

Gott att göra en soppa på krossade eller passerade tomater (+ kryddor, typ basilika) släng i färdigkokt tortelini och ha i en klick cream freich.

• JagL8
    JagL8 skrev 2008-02-05 09:45:51 följande:
    Jag brukar koka Tortellini (spenat och ost). Sen fräser jag ett paket tärnad bacon med en hackad rödlök. Tillsätter sedan ett paket Kelda matlagningsgrädde och en tsk Sambal Oelek. Sen är det bara att blanda i Tortellinin i baconröran. Avslutar med lite riven ost i.
    Jag brukar låta Tortellinin småputtra lite i grädden så att allt blir en krämig god röra.
  • Jujja

ååååååååå, tusen tack f tips!!!

• marie1973

Jag brukar koka tortillinin, hälla upp i en ugnsform. bryner skinka och vitlök och blandar i en burk Creme Fraiche, saltar och pepprar.Häller det över tortillinin och strör massor med ost på. sen in i ugnen tills osten smällt.

• Jujja

Nu har vi ätit o det blev jättegott...Jag hade kassler som jag stekte m rödlök o vitlök, i m cr.fraiche o lite grädde, salt o peppar. tack igen f tips, detta var verkligen lättlagad o god mat, sonen är mätt o nöjd o sover gott...

• tinna

Jag brukar köpa en burk smaksatt creme fraiche och hälla över bara Dottern vill helst ha svarta oliver och fetaost bland sina tortellini, men hon är inte riktigt klok vad det gäller smakkombinationer...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • lillamye

köttbullar så det blir lite matigt lite fattit med bara tortelini

• pompes pappa

tomatsås med basilika och vitlök och parmesan

• mistierioso

Nåt vi brukar göra att woka wokgrönsaker (färdiga i påse) och servera med tortellini och sweet chilisås

• Ghettoblaster

åh min pojkvän brukar steka färska champinjoner och broccoli häller sen på mellangrädde, smular i svampbuljong och balsamvinäger å soja.
    Efter det puttrat en stund vänder han ner den kokta tortelinin...
    Så förbannat gott!

• Jujja

åååh,va gott allt låter....kommer f r o m nu äta tortellini ofta

• astalacasta

Om man vill göra färdig soppa, typ Keldas Thaisoppa, liten matigare så kan man koka färsk tortellini i soppan ett par minuter när man värmer den och strö i lite fryst persilja.

Svar på tråden vad äta till tortellini??