• Annie82

Kan smärta i ryggen vara förlossningstecken?

Hej på er.

Inatt blev det inte många timmars sömn. Har så fruktansvärt ont i min rygg, långt ner i svanken. Det är ingen smärta som kommer och går utan som håller i sig konstant och gör verkligen super, super ont. Har haft en del förvärkar de senaste dagarna som också gjort ont plus att jag tror slemproppen lossnat i omgångar nu i helgen.

Vad tror ni? Känner ni igen er? Kan verkligen förlossningen starta på detta sättet?

En som hoppas på bebis snart

• Svar på tråden Kan smärta i ryggen vara förlossningstecken?
  • missteddy

det kan vara förvärkar för så kände jag värkarna satt i ryggslutet och när de tilltog så stålade de frampå mage och ner mot benen

• Joje

Jo, visst kan smärtor i ryggen vara ett tecken på att det är på gång!

Hoppas att det sätter igång ordentligt snart! Lycka till!

• Annie82
    missteddy skrev 2008-02-05 10:17:04 följande:
    det kan vara förvärkar för så kände jag värkarna satt i ryggslutet och när de tilltog så stålade de frampå mage och ner mot benen
    Hade du ont i ryggen hela tiden, även imellan värkarna?
  • Saile78

Sitter här med samma ryggsmärtor som går upp i lendrygg och ner i benen. Har bf om 8 dagar så jag hoppas att det nu är på G. Den molnande värken har hållt på sedan 8 i morse och jag har provat alvedon och bad men det hjälpte inte.

Hoppas , hoppas, lycka till

• Annie82
    Saile78 skrev 2008-02-05 13:49:11 följande:
    Sitter här med samma ryggsmärtor som går upp i lendrygg och ner i benen. Har bf om 8 dagar så jag hoppas att det nu är på G. Den molnande värken har hållt på sedan 8 i morse och jag har provat alvedon och bad men det hjälpte inte.Hoppas , hoppas, lycka till
    Min ryggvärk har lagt sig lite, fast blir värre så fort jag vilar. Jag håller tummarna för oss båda
  • Saile78

Ja nu önskar man bara att vattnet kunde gå så att man vet att nu är det på G på riktigt. men men det är bara till att vänta och se vad som händer. Är din bebis väldigt livlig av sig när du känner av förvärkarna?. Vår lilla bebis har varit livlig hela tiden men idag har h_n varit livlig hela dagen. kan det var så att h_n vill ut tro?

• Annie82
    Saile78 skrev 2008-02-05 13:59:14 följande:
    Ja nu önskar man bara att vattnet kunde gå så att man vet att nu är det på G på riktigt. men men det är bara till att vänta och se vad som händer. Är din bebis väldigt livlig av sig när du känner av förvärkarna?. Vår lilla bebis har varit livlig hela tiden men idag har h_n varit livlig hela dagen. kan det var så att h_n vill ut tro?
    Ja, han hade en lugn dag härromdagen och jag gick runt och gnällde för alla i min närhet och ringde nästan förlossningen, men beslöt mig för att avvakta natten. Dagen efter kan jag säga att jag fick igen för mitt gnäll, han sparkade konstant och så har det fortsatt sen Hoppas också på att det är ett tecken på att han tröttnat på att vara där inne
  • Tingeling83

min rygg värker typ 6 dagar i veckan gjort de i 20 veckor nu .. hoppas snart detta e över

Svar på tråden Kan smärta i ryggen vara förlossningstecken?