• Tyshaa

Rörligt eller fast elpris, Vattenfall?

Jag har noll koll på sånt, vi kommer att ha en 4a på 97kvm vilket avtal blir billigast?
    Det rörliga eller det fasta på 6 månader?
    vad skulle ni valt?

• Svar på tråden Rörligt eller fast elpris, Vattenfall?
  • Gci

Du ska inte ta fast avtal nu när det är vinter. Gör det på sommaren! ;) Fick oxå ett sånt papper och jag frågade kusinen som jobbar där och han sa att jag absolut inte skulle acceptera det nu på vintern. Då försöker dem bara lura till sig mer pengar.

• negro

Välj ett rörligt avtal, åtminstone för tillfället då elpriser ofta är högre under vintern, ett rörligt avtal är generellt sett billigare än bundna, nackdelen är förståss att dessa snabbt kan bli dyrare än ett fast avtal på tex ett år om priserna av någon anledning höjs mycket.

Nyligen startades en hemsida som heter elpriskollen av energimarknadsinspektionen och dess syfte är att man på så sätt lättare skall kunna jämföra priserna mellan olika bolag. Där kan man utföra olika beräkningar utifrån ens boendesituation, alltså om man bor tex i lägenhet eller villa osv, där kan man även jämföra elpriser dels på rörliga och dels på bundna avtal på upp till 5 år.

www.energymarketsinspectorate.se/default.aspx

• Hedebris

vattenfall har aldrig legat lägre än storuman... inte på de 3 åren jag haft dem

Svar på tråden Rörligt eller fast elpris, Vattenfall?