• Trädgårdsdröm

Långt hår vackert?

Ser man på den typiska vackra kvinnan så har hon långt hår: modeller, skådespelare, sångare m.m. Stämmer det med er skönhetsbild?

Jag är sugen på...pagefrisyr: kort, rak med ingen som helst möjlighet att ha hästsvans... Oj, vågar jag det. Jag har lååångt hår nu och vill inte föna, styla m.m. Måste man det om man har page?

Några frågor där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-05 12:56
    Jag är nog också en sån som vill ha både långt och kort. Skulle gärna hitta en frisyr som passar mitt ansikte men hur gör man det? Någon som vill ge förslag ifall jag sätter in en bild?

• Svar på tråden Långt hår vackert?
  • Sara Li

Page måste man väl föna mer än om man har långt hår... om man inte vill göra något alls med håret är det nog bäst att ha det långt. Själv har jag en kort tuff frisyr som jag gärna fönar och busar till. Det går jättesnabbt, behövs inte ens kam!

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Sotardotter

oj, oj, om du inte tycker om att styla håret så ska du INTE skaffa page. Såvida du inte råkar ha spikrakt hår som naturligt böjer in sig i ändarna, eller tycker att det är fint med konstant vindrufs.

Själv har jag långt hår bara för att jag inte vill föna eller styla. Det är bara att borsta igenom och sätta upp.

• snillis

För att ett långt hår skall vara vackert krävs att det är tjockt och välvårdat. Annars har det motsatt effekt och ser "tacky" ut tycker jag. Dessutom är det många som inte passar i långt hår utan passar mycket bättre i frisyr som framhäver egenskaper i deras utseende.
    Så det finns ingen generellt svar på din fråga tycker jag.

Det bästa med hår är dock att det växer ut så även om man klipper sig så är det inte kört.
    Så våga och vinn tycker jag

• soffiplopp

jag vill ha både långt o kort hår....nu e det långt och då vill jag klippa av det för att få en frisyr vilket jag inte anser att en hästsvans är! och när jag klippt av det längtar jag tills det växer ut för att det är så fint när det väl är utsläppt(vilket typ aldrig händer)....hopplöst!

• Trill

Du kan ju fega som jag gjorde... jag har alltid haft långt hår men behövde jämna till utväxt från sidorna, så jag klippte en lång rak page. (Nuddade nästan axlarna).

Den har jag inte stylat en enda gång och det har sett helt ok ut! (Jag har rakt hår).

Nu är håret på utväxt igen (som var planerat) och denna gång är allt hår jämnlångt medans det växer ut.

En annan sak... med en lååång page så kan du fortfarande sätta upp håret i hästsvans eller "halv-uppsättningar" med ett spänne i nacken. Väldigt praktisk längd måste jag säga.

• Missimo84

Långt hår får vilken kvinna som helst att se bra ut.
    Endast en riktigt skönhet klär i kort hår.

Satsa om du vågar och vet att du kan bära upp det!

Svar på tråden Långt hår vackert?