• Anonym (FÄRDIGRÄTT)

Någon som gått ned i vikt med färdigrätter?

Hej!

Jag undrar om det finns någon här som gått ned i vikt genom att hålla en strikt VV-diet med hjälp av deras frysta färdigrätter?

Jag tänkte äta mat tre gånger om dagen och däremellan en massa frukt. Frukosten är som vanligt, en rejäl en, och både lunch ocg middag tänkte jag äta VV:s färdigrätter med en sallad som täcker halva tallriken.

Jag är så trött på att bära på dessa extrakilon samtidigt som jag behöver hjälp med motivationen. Och ni vet ju hur omotiverad man kan vara, särskilt i början, med att laga nyttig mat.

Finns ni därute?

• Svar på tråden Någon som gått ned i vikt med färdigrätter?
  • Anonym (FÄRDIGRÄTT)

Ingen..?

• Tesdy

Inte jag personligen , men en gammal arbetskollegas syster gick ner genom att använda sig av VV's färdigrätter endast.

• Anonym (FÄRDIGRÄTT)

Okej! Hur mycket gick hon ner, vet du det?
    Kul att höra att det fungerar!

• Anonym

Jag gick ner i vikt genom vv färdiga rätter. Men vad jag tror så är det enbart för att dm var så förbaskat äckliga. Så jag åt aldrig en hel portion. På fyra veckor gick jag ner 7 kg.

• Ida Maria

Jag var med i VV för nåt år sen och åt då deras färdigrätter väldigt ofta, mest på grund av att jag då jobbade i ICA butik och det var det lättaste att slänga i sig till lunch och visst gick jag ner i vikt. Det står ju på förpackningen hur många points det är i varje rätt och nu finns det ju betydligt mer att välja på än vad det gjorde för bara 3-4 år sen. 

♥ (¯`°?.¸ ♥ Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Trollmamma

Klart man kan! Men det kommer att bli väldigt mycket dyrare än om du lagar maten själv.
    Så mitt tips är att faktiskt laga den mat du ska äta, och bara ta färdigrätterna någon gång ibland. För du kan göra det väldigt enkelt, med enkla vanliga rätter. Man behöver inte krånga till det Jag vet, för jag har nu gått ner 22kg med hjälp av viktväktarna.

Skriv till mig privat om du vill ha lite tips på enkla vanliga maträtter som är uträknat i points!

• Anonym (FÄRDIGRÄTT)

Vad snällt! Jag kanske gör det snart.

Ha det, och tack för alla era svar!

Trollmamma skrev 2008-02-06 15:51:54 följande:
    Klart man kan! Men det kommer att bli väldigt mycket dyrare än om du lagar maten själv.Så mitt tips är att faktiskt laga den mat du ska äta, och bara ta färdigrätterna någon gång ibland. För du kan göra det väldigt enkelt, med enkla vanliga rätter. Man behöver inte krånga till det Jag vet, för jag har nu gått ner 22kg med hjälp av viktväktarna.Skriv till mig privat om du vill ha lite tips på enkla vanliga maträtter som är uträknat i points!
  • lillalillis

Min sons gudmor gick faktiskt ner 10 kg med deras färdigrätter. Själv har jag ätit dom periodvis å dom fungerar faktiskt. PROVA!!!
    Anonym (FÄRDIGRÄTT) skrev 2008-02-05 12:54:42 följande:

Hej!Jag undrar om det finns någon här som gått ned i vikt genom att hålla en strikt VV-diet med hjälp av deras frysta färdigrätter?Jag tänkte äta mat tre gånger om dagen och däremellan en massa frukt. Frukosten är som vanligt, en rejäl en, och både lunch ocg middag tänkte jag äta VV:s färdigrätter med en sallad som täcker halva tallriken.Jag är så trött på att bära på dessa extrakilon samtidigt som jag behöver hjälp med motivationen. Och ni vet ju hur omotiverad man kan vara, särskilt i början, med att laga nyttig mat.Finns ni därute?
  • Anonym (FÄRDIGRÄTT)

Ja, jag har börjat nu! Kul att höra att det funkar! Hur lång tid tog det?

lillalillis skrev 2008-02-06 19:39:07 följande:
    Min sons gudmor gick faktiskt ner 10 kg med deras färdigrätter. Själv har jag ätit dom periodvis å dom fungerar faktiskt. PROVA!!!Anonym (FÄRDIGRÄTT) skrev 2008-02-05 12:54:42 följande:
  • Anonym (FÄRDIGRÄTT)

Redan efter en halv vecka märker och känner jag skillnad, jippii! Jag har heller inte ätit godis eller glass utan när jag belv sugen åt jag popcorn.

• Anonym

OJJJ! Då ska man kanske prova det då

• emmylus

Hade gärna testat det där men de har ju knappt några vegetariska alternativ...

Tänk bara på när du SLUTAR äta färdigmaten, då måste man ju hålla samma portionsstorlek och energiinnehåll för att inte gå upp igen!

• Anonym

Det låter ju jätte bra för er som gått ner i vikt me dessa rätter!

Men nåt man ska tänka på är att näringen inte är den samma som i mat du lagar själv (beror självklart på vilken mat du lagar), men främst att dom innehåller väldigt, väldigt mycket Salter!
    Inte nyttigt för kroppen!

• Anonym (FÄRDIGRÄTT)

Jag är fullt medveten om att man ska hålla tallriksmodellen i övrigt och det gör jag också. Däremot är det skönt att få en liten knuff framåt! Jag äter en bra lunch varje dag på jobbet och vi har självplock vilket innebär att man själv bestämmer storleken på portionen. Där går det jättebra; jag fyller halva tallriken med grönsaker och fördelar resten i en tredjedel var.

• Anonym (FÄRDIGRÄTT)

Äter du fisk?
    De har ju några med fisk/lax.

emmylus skrev 2008-02-10 13:32:49 följande:
    Hade gärna testat det där men de har ju knappt några vegetariska alternativ...Tänk bara på när du SLUTAR äta färdigmaten, då måste man ju hålla samma portionsstorlek och energiinnehåll för att inte gå upp igen!
Svar på tråden Någon som gått ned i vikt med färdigrätter?