sås till ris och kasler?
Någon som har ett bra recept till någon sås som man kan ha till kassler och ris. (ej påssås)
Någon som har ett bra recept till någon sås som man kan ha till kassler och ris. (ej påssås)
jag brukar göra
spenat i botten av en ungsform
ris
kassler
sen en sås av creamfrachie & chilisås, salt, peppar, lite mjölk
och så in i ugnen, som en gratäng Mycke gott
Pepparrotsås (vitsås med riven pepparot) Eller ljus svampsås (Fräs svampen, gör en toppredning tillsätt grädde eller matlagningsgrädde, lite vitt vin, peppar salt och timjan.
Dessutom på lättmjölkspaketen finns ett jätteläckert kassler recept!
Lycka till.
Jag brukar ha rhode island dressing på riset, kanske låter mysko men det tycker jag är jättegott!
Tack så mycket
Ett enkelt recept som är rätt så gott är :
Grädde, ca1msk senap, ca 1msk chilisås och 1msk soya
MÅtten är ju bara att ändra på alltefter smak
Man kan lägga kasslern isåsen. Jag brukar skära den i strimlor.
Jag brukar skiva kassler och varva med annanas skivor i en ugnssäker form, sedan blandar jag ihop matlagningsgrädde och chilisås samt lite italiensk salladskrydda i en bunke och häller över formen. In i ugnen i 200 gr i ca 20 min, ris el potatis passar till.
Jag brukar göra en svampsås till.
Lägg kasslerskivor i en ugnssäker form, häll över svampsåsen och riv över ost. Gratinera och servera till ris eller potatis och en sallad.
Knorr har en supergod sås, kantarell och champinjonsås. Testa den! :D
Jag brukar skiva kassler och lägga i en ugns form, skära hela burk champinjoner i 2 eller 4 delar att ha över och sen göra en ädelost sås och hälla över. Sååå gott!
Såsen:
1 matlagningsgrädde
1 fraiche
1 kvibille gräddädel
Häll i grädden och fraichen i en kastrull och smula ner ost, koka upp så att det löser sig.
Häll över såsen. In i ugnen 225 grader 10-20 min, så det får lite färg.
Servera med ris och en sallad.
till kassler och ris finns bara ett alternativ, Bergakungens sås. man hackar en massa lök smått som man låter fräser å låter mjukna i smör, matlagningsgrädde, chili sauce, dragon, salt och peppar. super!
Jag brukar göra en enkel liten gryta.
Lätt Creme fraiche
Kassler
Strimlad purjolök
Strimlad röd eller grön paprika (varför inte båda)
Curry
Gott och enkelt!
creme cousine vitlök och örter e kanongo till
jag brukar slänga i lite cremefraiche, buljongtärning o oregano
Matlagningsgrädde, lite tomatpure, knaperstekt bacon och jordnötter
Gör en Bechamelsås (vit sås), gör den rätt så tjock så den blir mer av stuvningskonsistens.
I med sparris i bitar (på burk), den behöver bara bli varm.
wow vad mycket olika recept ni har........tack
Enklast är att skiva kasslern och koka den i grädde (gärna nån smal variant) och krydda med Aromat. Gott till både ris och potatis.
vi hade en go sås med färsk basilika o lime saft mycket friskt o gott till den salta kasslern
Ngt som är är riktigt gott och enkelt att ta till är att blanda matlagningsyougurt och sweet chilisås. Fungerar till mycket, bland annat kassler!