• Tic1

Vi som plussat i febr 2008

Tänkte starta en ny tråd för oss som nyligen plussat, då jag inte hittat nån där jag verkar passa in.

Fick ett efterlängtat plus den 1/2 (efter två ivf & ett FET), och vill gärna ha några att dela min tankar med!

• Svar på tråden Vi som plussat i febr 2008
  • lillawi

Hej! Jag har precis plussat (efter två ivf och tre fet). Plussade även på förra FET men det slutade med kraschlandning vid VUL och skrapning några veckor senare. Får se hur det går nu, är lite överstimulerad och mår sådär...

lillawi

• sofilosson

Hej på er! Fick beskedet i torsdags, men är först nu på BIM+! Ringde BM idag, inskrivning redan på fredag! Spännande!
    Hur mår ni?

• Lilla Hönan

Jag lägger till mig här också fast jag plussade den 28 januari, o det va efter mitt första IVF.
    jag har faktiskt undrat det när man ska ringa för inskrivning, eftersom jag inte riktig har fattat det själv ännu så känns det som jag vill vänta tills efter först vul, men då kommer jag var i 9:e veckan tror jag. Kankse sent o ringa då?
    Jag känner mig bra, blir lätt anfåd o är kissinödig OFTA o har känningar imagen varje dag. Men inget annat.

• Belina

Hej alla Plussare!

Kan ni fatta?? Jag kan nämligen inte det. Har nu testat positivt på tre tester, två i söndags och ett idag, men kan ändå inte fatta att jag faktiskt är gravid. Pratar fortfarande i termer som "om jag är gravid" med maken.

Finns en viss oro att jag testat för tidigt, då den riktiga testdagen infaller först på torsdag. Måste testa igen då... :)

Jag känner mig ovanligt trött, blir lätt anfådd och har känningar i magen ganska ofta.

Hur mår ni? Har ni några grav.symptom?

• Tic1

Vad roligt att det är flera som äntligen fått sitt efterlängtade plus!Jag känner inget särskilt, lite ömma bröst möjligen men det kan vara progesteronet också, lite trött också, och kissnödig hela tiden då förstås! När har ni fått tid för ert första VUL?Jag ska dit nästa vecka den 14:e, då skall jag väl vara i v6 drygt. Vet nån exakt hur man räknar ut veckorna, räknar man äggplocket som ägglossningsdagen??? Kan fortfarande inte riktigt fatta att det blivit ett plus, det blir nog mer vekrligt efter VUL så man får se att allt är ok.

• Peki

Hej!
    Jag hoppar gärna in här om jag får. Jag ligger några veckor före er men långt efter de andra som plussade innan jul.

Min historia: Efter 5 års försök, 6 IVFer, varav två avbrutna pga dåligt svar på hormonerna, har jag nu blivit gravid på egen hand i väntan på vår sista IVF som vi hade planerat in i januari. Mycket märkligt alltsammans och det tog en vecka innan jag öht fattade att jag är gravid

*vinkar till Lillawi*

• Lilla Hönan
    Tic1 skrev 2008-02-06 08:48:45 följande:
    Vad roligt att det är flera som äntligen fått sitt efterlängtade plus!Jag känner inget särskilt, lite ömma bröst möjligen men det kan vara progesteronet också, lite trött också, och kissnödig hela tiden då förstås! När har ni fått tid för ert första VUL?Jag ska dit nästa vecka den 14:e, då skall jag väl vara i v6 drygt. Vet nån exakt hur man räknar ut veckorna, räknar man äggplocket som ägglossningsdagen??? Kan fortfarande inte riktigt fatta att det blivit ett plus, det blir nog mer vekrligt efter VUL så man får se att allt är ok.
    Japp på ÄP så är man i v. 2+0. Där jag går så är första vul i v.8 så jag ska dit den 29/2 - skottdagen . Håller med dig om att det känns overkligt.
    Vi har berättat för våra närmsta om vår resa med IVF så det va så skönt att berätta för dom om att vi hade plussat, men att vi vill vänta med att skrika ut det till resten av världen tills efter vul. Min mamma o pappa kan fortfarande inte fatta att dom ska bli mormor o morfar (första barnbarnet), det är härligt att se glädjen i deras ögon .
  • Peki

När det gäller MVC så brukar de flesta IVFare ringa dit efter VUL när man vet att allt är OK.

Jag ligger ju som sagt lite före er och har en tid på St Göran för VUL på fredag. Vi har gjort våra 4 sista IVFer där (2 fulla, 2 avbrutna) och skulle ha gjort den sista nu i januari/februari. Går allt bara vägen nu så slipper vi det, men jag vågar inte ta ut något i förväg.

• lillawi

Hej,

Jag var på kliniken idag och kollade upp överstimuleringen lite närmre. De drog åtta stora rör med blod för att bl a kolla leverfunktion och en massa annat. Ultraljud avslöjade äggstockar på ca 10 cm mot normala 2-3 cm och massor med vätskefyllda blåsor. Lite vätska runt om äggstockar och i buken men inga mängder. Nu är det bara vila som gäller. Jag har dessutom blivit apförkyld så mitt immunförsvar verkar ha tackat för kaffet och dragit all världens kos.

TRE veckor till ultraljud för att kolla knatten och om den lever. Fy fasen.

Är i mitten av vecka 5 nu.

lillawi

• Peki

Lillwi: Knattarna kanske?
    Se till att vila och ligga på soffan och drick mycket! Överstimulering är inte att leka med och kan förvärras av att man inte håller sig lugn.

Svar på tråden Vi som plussat i febr 2008