• Hallonmopeden

Är Vichy anikstvård bra???

Använder Decleors produkter som jag tycker är bra, men dyra!!! Har funderingar på att prova Vichy. Jag hittade en tjej på Tradera som sålde Decleor så då var det ju okej, men nu har hon inte fyllt på sitt förråd och då känns det som om jag inte vill betala vad det kostar på salong... Någon som testet Vichy??? Har för mig att någon sagt här inne att det ska vara bra (enligt hudterapeut)?!?!?

• Svar på tråden Är Vichy anikstvård bra???
  • BijouMaBell

Jag tror att det är bra eft Vichy har ett stort labb i Frankrike som testar massa, massa, inte bara för att man skall bli len å fin, utan även brännskadeoffer m.m....MEN, det är bara hörsägen Jag vet inte. Jag har använt både declor & vichy, decloren luktar bättre, men är verkligen svindyr!! Lite väl dyr för en småbarnsmorsa...

• firewalkwithme

Jag har också använt Decleor, men bestmde mig sist det tog slut för att det var för dyrt så nu provar jag Vichy på rekommendation av en bekant som är hudterapeut. Har bara haft det en vecka än, så det är lite tidigt med en fullständig utvärdering, men det hittills är jag nöjd! Min hy kan bli torr jättefort om produkterna inte fungerar, och det har inte hänt än i alla fall .

• Hallonmopeden

Tack för svar. firewalkwithme; vad använder du för produkter?? Både de du hade i Decleor och de du nu provar från Vichy???

• Mallan76

Jag är väldigt kräsen vad gäller hudvård, men måste säga att Vichy är väldigt bra och prisvärda produkter! Ger fukt som varar länge.

• whole lotta love

Jag har också använt lite dyrare märke innan (darphin), så jag kan säga att jag är rätt så kräsen, men nu fick det bli en billigare variant av dagkräm, så jag bestämde mig för att testa Vichy. Hade hört på omvägar att det skulle vara ett bra märke. Köpte en kräm för extra torr hy, med mycket fukt, och måste säga att jag är väldigt nöjd!

• Nadjis

Jag använder helst decleors produkter (hydrafloral) men ska man han alla produkter blir det genast väääääääälidgt dyrt. Har vichys 3 in 1 rengöringslotion/ögon make up remover/hudkräm. Använder den främst som rengöringskräm och den är jättebra! Kostar 119 kr för en tub, den är hyfsat dryg så jag tycker dte är ett jättebra pris!

• LaFrohmis

Jag är jättenöjd med Vichys produkter.. verkligen

• firewalkwithme
    Hallonmopeden skrev 2008-02-05 18:54:06 följande:
    Tack för svar. firewalkwithme; vad använder du för produkter?? Både de du hade i Decleor och de du nu provar från Vichy???
    Nu ska vi se om jag kommer ihåg !

Decleor: dagcreme Nutri-Délice Creme Gourmande, nattcreme Soin de Soir, olja Aromessence Angélique, ansiktsmasker Nutri-Délice Masque Muesli Nutrition Intensive och Source D'Eclat Radiance Peel Off Mask
    Hade annan rengöring.

Vichy: rengöring Purete Thermale rengöringslotion + ansiktsvatten, dag/nattcreme Nutrilogie 2, ögoncreme Thermal Fix

Har kvar Nutri-Délice-masken från Decleor, hittade ingen ansiktsmask från Vichy.
    Decleor känns ju lyxigare och jag älskar verkligen produkterna, men måste säga att mitt första intryck av Vichy är att det är mycket funktionella och prisvärda produkter, men har som sagt inte använt dem så länge än .
  • miniGrynet

Intressant, kul att höra att det är fler som gillar serien.
    Har också funderat på att prova den.

Säljs det bara på Apoteket?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • firewalkwithme
    miniGrynet skrev 2008-02-06 01:28:49 följande:
    Intressant, kul att höra att det är fler som gillar serien. Har också funderat på att prova den. Säljs det bara på Apoteket?
    Japp, Vichy säljs bara på Apoteket .
  • miniGrynet
    firewalkwithme skrev 2008-02-06 01:36:52 följande:
    Japp, Vichy säljs bara på Apoteket .
    Ok, tack!
    Ska nog kika förbi där imorgon!

Har du provat deras foundation?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • firewalkwithme
    miniGrynet skrev 2008-02-06 01:38:55 följande:
    Ok, tack! Ska nog kika förbi där imorgon! Har du provat deras foundation?
    Nej det har jag inte, bara hudvården. Är så nöjd med min foundation att det inte känns aktuellt att byta .
Svar på tråden Är Vichy anikstvård bra???