• yaaniz

Smärta i magen och spyr galla?

Idag hade jag knasiga smärtor i magen och sen började jag spy en massa galla..enbart galla. Blir små nojjig..vad kan detta vara? Har lite värk i äggstockhöjd nu men inget som får mig direkt att höjja på ögonbrynen.

Händer det igen så ska jag ringa och kolla med en läkare eller nått..vill mest höra vad ni tror?

är i v.28 förövrigt.

• Svar på tråden Smärta i magen och spyr galla?
  • Myran är gravid

Jag ha samma!!!!!!!!!!!

Jag måste kanske kolla upp det!

Jag är i v 31

• yaaniz

Har du så mycket eller har det bara hänt nån gång?

Börjar må lite små illa nu..

Har dock ätit ganska mycket panodil och sånt mot tandvärk senaste tiden..kan det ha nått med saken att göra tro?

• yaaniz

njae..känns inte alls som det..då spyr man ju ordentligt och har mest ont hela tiden.
    detta kom som en våg över mig när jag skulle på toa..tur var la det..slapp jag torka galla över hela golvet :S

Luddvar skrev 2008-02-05 17:33:22 följande:
    magsjuka?
  • lisadragon

spyr galla, äggstockshöjd..
    Fortfarande ont?? Gör det ont på högra sidan, ca 1 dm från naveln?
    Kan vara blindtarmsinflammation..
    Vet att brorsan fick ont i magen och började spy galla, då var det inflammation där.
    Hoppas det går över.
    Kram// Lisa!!

• Myran är gravid

Jag ha spytt två nätter under 1 veckas period, inte 2 nätter i följd.

läste i ett annnat forum att det kunde beror på niferex-järntabletter.

de äter ju jag..

• yaaniz

Jo typ där..men denna smärtan i den höjjden har jag haft länge så jag tror inte det är blindtarmsinflamation...när det smärtade  i magen inna jg spydde så gjrode det ont i hela megn typ..han liksom inte reagera över det..det kom så fort..men nu har jag och haft länge ont i den höjden du prata om..
    spydde stora mängder av galla ända fram tills v.20 typ..hoppas inte det är det som är på g igen. Men varför bara spy galla fattar jag inte..och ont där..
    har pratat med min bm om det och läkarna om det men ingen säger nått.
    kanske bara jag som är nojjig och det inte behöver vara nått..

lisadragon skrev 2008-02-05 17:35:45 följande:
    spyr galla, äggstockshöjd.. Fortfarande ont?? Gör det ont på högra sidan, ca 1 dm från naveln? Kan vara blindtarmsinflammation.. Vet att brorsan fick ont i magen och började spy galla, då var det inflammation där. Hoppas det går över. Kram// Lisa!!
  • yaaniz

äter oxå järntabbleter men en annan sort..ätit dom ett tag nu och inte märkt nått av dom..plus att jag tar dom på natten för att inte känna av illamåendet.

Myran är gravid skrev 2008-02-05 17:39:09 följande:
    Jag ha spytt två nätter under 1 veckas period, inte 2 nätter i följd.läste i ett annnat forum att det kunde beror på niferex-järntabletter. de äter ju jag..
Svar på tråden Smärta i magen och spyr galla?