• m1n3rv4

dansmöss hjälp

Idag kom min mor hem till oss med dansmöss, hon tycket att älsta (5år) behövde lära sig ta hand om djur, eftersom att det var pojken som öppnade och hann se allt kunde vi inte avstyra det hela så nu sitter vi här med 3st pojkmöss som e kullsyskon och hela kittet

SNÄLLA hur ska vi bära oss åt med dessa möss? är det sant att de äter uppvarandra, vill ju inte att 5åingen ska behöva se sånt..

Buren är stor och har massor av saker i...

hjälp snälla?

• Svar på tråden dansmöss hjälp
  • m1n3rv4

men hjälp
    "Det är ganska vanligt att en mushane inte kommer överens med andra mushanar, vilket betyder att den i så fall får bo ensam. "
    (www.svemus.org"
    enligt min mor som pratade med zooaffären så ska de inte bo ensamma, så nu står jag här med 3st hanar vad 17 ska jag göra?

• m1n3rv4

det är dansmöss, super små jo jag e säker på att det är dansmöss.. vill ju inte att de ska bli osams o slåss o äta uppvarandra, jusst nu är allt så rörigt

• kristella1

ge tillbaks dom till zooaffären eftersom du inte verkar vilja ha dom?

• m1n3rv4

kristella1

jo visst vill vi ha dem, men jag kan ju ingenting om dem... är super orolig att de ska börja slåss och ha sig

• m1n3rv4

hur stor är risken att de äter varandra

• Vofflis

Jag kan inte så mycket om dansmöss men jag tycker att du ska ringa närmsta zoobutik imorgon, de vet hur dansmöss ska skötas.
    Jag tror inte att de äter upp varandra, ge dem massor med mat och håll lite koll så att de inte börjar slåss. Samtidigt är det ju enligt jordbruksverket ett måste att ha fler än en mus. Inga smådjur, förutom hamstern, ska ju vara utan artfränder.

• Freya den fagra

ring INTE en zoo-butik, de har oftast noll koll. Ring en uppfödare i stället. Möss är ju allätare som vi människor, ge dem husmanskost + att de alltid skall ha torrfoder och färskt vatten.

Svar på tråden dansmöss hjälp