• Pesco

Livsråd sökes - till bröllopstal

Men hörrni, jag håller på att skriva ett tal och behöver tips. Förvånad Jag tänkte säga "några väl valda" råd, sånt som man faktiskt kommit underfund med. Jag tänkte bygga upp det liknande min favvolåt, (everybody is free to wear) sunscreen, om ni känner till den. Bara kortare. Avslutar med rådet att inte lyssna alltför mycket på folks goda råd.Flört

Har ni goda livsråd att dela med er av?!

Typ:

Man kan få allt här i världen, men kanske inte samtidigt
    Förälskelsen är som ett smultronfyllt sommarlov. Där den tar slut, börjar kärleken.
    Ha tålamod med...

• Svar på tråden Livsråd sökes - till bröllopstal
  • tinna

Ska det vara sånna där vackra saker bara? Jag och min man höll ett tal på ett bröllop en gång med äktenskapliga råd (vi hade gift oss ett halvår tidigare typ och skulle dela med oss av allt vi kommit underfund med) men då var det mer av typen "kaninfasen sjunker ungefär i samma takt som pruttfrekvensen ökar i äktenskapet", "kärlek är när han har diarré och sitter med öppen toadörr och jag fortfarande älskar honom"osv. Lite råare mao

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • tinna

Förresten så älskar jag också (everybody is free to wear) sunscreen, körde den på svenska med trumkomp på syrrans student

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
Svar på tråden Livsråd sökes - till bröllopstal