• IdaFilippa

Någon som beställt solglasögon från Italien?

Har hittat ett par super fina D&G solglasögon som jag fallit för men dessa går tyvärr inte att få tag i sverige
    Men nu har jag hittat en sida från italien som säljer dom till ett lågt pris. Men känner mig osäker att betala med kort och kanske bli lurad. Finns det någon som har erfarenhet av att shoppa på nätet från utlandet??
    tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Någon som beställt solglasögon från Italien?
  • LPW

Puttar upp då jag också är väldigt nyfiken (har också hittat ett par solglasögon som jag vill ha och som går att köpa mycket billigare just från Italien).

• Flizan30

Jag har beställt ett par Dior solglasögon från en italiensk sida som heter otticanet.com
    Det finns ju en uppsjö av både italienska o amerikanska sidor som man kan beställa solglasögon. Otticanet var inte den billigaste affären men jag köpte dem för 1500:- genom dem istället för 2500:- som de kostade i Sverige. Efter en mailkonversation med företaget och även kollat upp lite fakta om otticanet så föll jag för dem då det kändes seriöst. Jag är supernöjd med min asolglasögon. har inte verifierat dem i butik, men kollat själv och alla serienr stämde. Jag betalade med kort och fick solglasögonen några dgr senare hela och ordentligt nedpackade med fodral och allt.
    Vilket företag har du tänkt köpa genom? Kna varmt rekkomendera att köpa genom dem iallafall

• IdaFilippa

Okej tack så mycket för svaret. Det känns alltid tryggare att veta att det gått bra för någon annan. DEt var faktiskt från samma sida som jag hittat solglasögonen som jag tänkt köpa så det kändes nu ännu bättre! så nu ska jag ta och beställa mig ett par!!

Tack och ha en superbra alla hjärtans dag!

• Flizan30

Det är bara att beställa Jag tvekade i säkert tre månader innan jag vågade beställa. Kände precis samma oro som du med tanke p kortbet över internet osv. Det är nu ett år sedan jag beställde mina solglasögon och än har inget konstigt hänt.Dessutom s var jag ju orolig att det skulle vara fejkglasögon osv. Nästa gng jag kommer att köpa nya solglasögon kommer jag definitivt att köpa genom dem igen. Varför betala en tusenlapp mer för dem i sverige?

Tack detsamma

• LPW

Det är precis samma sida jag hittat "mina" solglasögon på . Måste vara en populär webbutik

• LPW

Kan säga att jag idag fick mina solglasögon från Otticanet och jag är mer än nöjd! Superbra service (jag bytte glas i bågarna till en annan färg) och det gick hur bra som helst. Mina solglasögon kostade hemma ca 2.200 SEK + 5-600 SEK för utbyte av glasen och jag har inte det exakta beloppet i huvudet men tror att det var ca 1.480 SEK. Rekommenderas mao varmt!

Svar på tråden Någon som beställt solglasögon från Italien?