Hur mycket har du "kämpat" för att få ditt drömjobb? (Vilket kännetecknar dig mest?)
Ta det
1) som känns mest viktigt eller likt
2) med en nypa salt
Ta det
1) som känns mest viktigt eller likt
2) med en nypa salt
Önskar jag visste vad mitt drömjobb var....
Hälften av mina jobb har jag fått av ren slump/tur, det har i princip då varit som "ska inte du komma och jobba hos oss" - så det får väl räknas som räkmacka Det har även gällt de jobb som jag har fått efter akademisk utbildning. Hälften av mina jobb har jag sökt och fått, men jag har aldrig behövt kämpa för någon anställning. Jag har inget drömjobb, skulle inte vilja jobba med samma sak i 20 år.
saknar ett alternativ *ler* det sökte upp mig så valde att rösta på gled in på en räkmacka :)
Ja, jag är väl inte riktigt där än... utbildar mig. Dock har jag inte bara ETT drömjobb, utan det är en kombination av flera. Men alla resulterar i egen företagare, och jag tror en marknad finns i mitt område, så förhoppningsvis kommer jag dit en dag, ingen brådska riktigt än.
Jag vet inte vad jag ska svara. Jag pluggade massor för att komma in på min utbildning. Sedan arbetade jag hårt på massor av ställen. Men första drömjobbet fick jag på en räkmacka då de ringde mig. Men mitt riktiga drömjobb skapade jag själv när jag startade ett eget företag.
har inte mitt drömjobb, kämpar men tror att ja galdrig kommer att få det.
Jag satsade på utbildning och har mitt drömjobb
Jag utbildade mig
Vet inte vad det är än.. men hoppas ännu att jag ska hitta det.
Halkde in på ett bananskal i princip, tipsades om det, sökte och fick det, utan att jag direkt jobbat med liknande saker förut, utom det rent administrativa.
Nu däremot är jag på gång att söka mitt ulitmata drömjobb (med drömlönen), känner i princip att jag kommer få det, och det har jag sökt och förhoppningsvis fått på grund de resultat jag hitills presterat, alltså jobbat mig till det.
Jag är högutbildad men det har inte gett mig mitt drömjobb ÄN!
Först utbildade jag mig, sedan jobbade jag mig upp till mitt drömjobb. Men det var inte så svårt.
Utbildade mig och räkmackade sedan in
Utbildat mig, sökt, sökt, sökt, sökt, haft nåt på gång, sökt, sökt, sökt, fjäskat som f-n, sökt, haft lite tur, hittat något tillfälligt som är åt rätt håll, sökt, sökt, sökt, bråkat med arbetsförmedlingen, sökt, sökt, kommit på en brilljant idé som arbetsförmedlingen förstör, sökt, sökt och Ta Dah! Där dök det upp! Som på ett bananskal! F U arbetsförmedlingen!
Utbildade mig, jobbade häcken av mig - bokstavligt talat Men det är värt allt arbete jag lagt ner.
Åh vad svårt hur man ska förklara! Jag kämpar på som f--n kan man säga. Även fast att jag har mitt drömjobb samtidigt! Jag pluggar och pluggar för att få till min utbildning. I sommar ska jag trotsa en av mina största rädslor för att ta körkort för att kunna få mitt drömjobb. Men samtidigt jobbar som jag timanställd med mitt drömyrke Jag vill bli församlingspedagog och pluggar till det samtidigt som jag extrajobbar som timanställd med barngrupper och konfirmander, vid sidan om pedagogen i vår församling. Dessutom kämpar jag för att göra bra ifrån mig på jobbet för att ha bra rykte om mig den dag jag är akutell på arbetsmarknaden
Vad då för briljant idé?