• Erik

Mars 07 mammors krypin!

Tiden går fort och barnen börjar bli stora, nu är vi inne på vår 7:e tråd!

Tidigare trådar:
    Vår första tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-225/m10411014.html
    Vår andra tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12793696.html
    Vår tredje tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15598883.html
    Vår fjärde tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m17563527.html
    Vår femte tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m20752824.html
    Vår sjätte tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23537990.html
    Vår sjunde tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26594227.html

Info om oss som håller till här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m15959659.html

Förlossningslistan: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m16315190.html
    Erik -04, Elias -07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 10:32
    OBS! Detta är vår 8:e tråd (inte 7:e). Blev lite fel där...
  • Svar på tråden Mars 07 mammors krypin!
  • Erik

Vår gamla tråd var stängd och jag hittade ingen ny så jag gjorde en ny tråd men har nån annan hunnit före så skippar vi den här tråden som jag gjort.

Erik -04, Elias -07
  • Erik

Kan ju börja med att säga GRATTIS PÅ MIN FÖDELSEDAG i dag. Blir hela 28 år i dag. Fast jag tycker det känns lite... Ser fram emot min 30 års dag.  

Och Elias har börjat gå nu. Han kan stå utan stöd och så kan han ta 3-4 steg utan stöd. Fast inte räknar jag det som att han kan gå-gå ännu. Erik var strax över 11 månader när han började gå-gå och Elias blev ju 11 månader i går så dom ligger ganska lika.

Erik -04, Elias -07
  • Erik

Hallå ni andra marsianer?!  Var finns ni?? *saknar*

Erik -04, Elias -07
  • LillSkruttet
    Erik: Hej hej!! Bra initiativ med ny tråd, blev snopen när jag gick in och upptcäkte att den var stängd. Hoppas alla andra hittar hit också.
    GRATTIS på födelsedagen!!! Tyckte 28-årsdagen gick rätt ok.....men nu när jag fyllde 29 så kom ångesten. Mindre än ett år till 30! Oj, vart tog tiden vägen!? Nåja, på min 30-årsdag kommer jag iallafall ha fast förhållande, jobb, villa och barn. Inte illa iof.
    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars
  • LillSkruttet

Åh, glömde ju varför jag gick in här... *snurrig*

Måste höra med er om ni har koll på det där med sjukledighet under föräldraledigheten. Har nämligen åkt på en dunderförkylning och pappa skulle komma och ta Tyra en stund idag så jag får vila lite. Sambon kunde inte vara hemma från jobbet för just nu hade han jättemycket att göra. Jag satt då och funderade om jag kan spara föräldradagar genom att sjukanmäla mig istället. Hittade några gamla papper från FK där jag skrivit att man kan sjukanmäla sig OM någon annan tar ut föräldraledighet. Så där sket det sig.....men varför kan jag inte ta ut sjukledigt om t ex mina föräldrar väljer att ta hand om Tyra någon dag? Någon som är hemma på FK´s alla regler?

Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars
  • Erik

Kan tyvärr inte hjälpa för här i Finland är det annat system än i Sverige. Här kan en mamma inte vara sjuk under föräldraledigheten. Och är hon så sjuk att hon inte kan ta hand om sitt barn så brukar läkarna sjukskriva pappan så att han kan ta hand om barnen.

Erik -04, Elias -07
  • Malllis

Hjälp. är det redan dags för ny tråd? Jag tyckte nyss jag startade den senaste.

Lillskruttet: Om du anmäler dig sjuk kan pappan ta föräldraledigt istället. OM ni båda är sjuka så kan mormor/morfar, farmor/farfar, ta föräldraledigt.

Kärlek: Alfons 070308
  • Erik

Jo... jag glömde ändra 7:an till 8 när jag kopierade!!! Sorry!!! Generad

Erik -04, Elias -07
  • SaT

MissGoldie, tack för länken hit!

Lukas har sovit jättedåligt i natt, han ville bara busa. Så när dotterna var på dagis la vi oss för att vila en stund. När jag vaknade tittade jag på klockan, den var 11.19, dottern ska hämtas 11.15... till råga på allt hade jag inte någon bil hemma idag, vilket jag i princip alltid har, så jag var tvungen att gå (tar 10-15 min). Kändes lagom dumt att ringa till dagis vid tjugo över elva och säga att man är sen för man har försovit sig.

Svar på tråden Mars 07 mammors krypin!