• dietist

Gult hår, vad göra - jag behöver råd!!

Hej,
    Jag undrar om någon frisör där ute kan ge mig råd hur jag ska göra - jag är blond och brukar färga hårrötterna själv (med lyckat resultat). Nu när jag skulle göra det så var "min" färg slut, så jag tog en annan - resultat = katastrof! Nu är jag helt gul i hårbotten! Vad ska jag göra, kan jag köpa en "vitare" färg (typ pärlblond) och färga över, eller "tar" inte det? Jag menar, suger håret åt sig av den färgen nu när håret är nyfärgat? Jag vet ju att det bästa är att gå till frisören men jag har inte råd just nu. Undrar därför om det finns NÅT jag kan göra för att minska det gula?! Mycket mycket mycket tacksam för svar från er som vet!!!

• Svar på tråden Gult hår, vad göra - jag behöver råd!!
  • 402an

finns silverschampoo att köpa hos frissan

• dietist

Ok, hur funkar silverschampoo? Tar det bort det gula?

• gagge

silvershampo tar bort gula/guldiga toner på blonda hår. Det är svårt att säga om det hjälper eftersom jag inte har sett hur gult ditt hår är.
    Mitt tips är att köpa en pärlblond färg eller toning och sätta på ENDAST i botten där det är gult. Annars e risken att ditt övriga hår blir grått. Om du tycker att botten är rätt i ljushet, bara att det blev för gult så satsa på en toning, tycker du att det skulle varit ljusare så ta en färg eller blekning.

Hoppas du får rätt på ditt hår!

• JLS

Jag tycker att silverschampoo funkar väldigt bra faktiskt! Tänk på att det gula också försvinner lite efter ett tag, när jag slingar min utväxt är jag mkt mer gul i färgen än några veckor efteråt.

Vårt lilla mirakel...Bf 080621
  • dietist

Tack för era svar!
    Jag färgade om håret igår med pärlblond faktiskt, det blev aningen bättre men kanske får ännu bättre resultat om jag tvättar med silverschampoo.
    Har ni något bra tips på silvershampoo? Är silverschampoo till för att ta bort gula toner - eller för att framhäva gråare toner?

• gagge

Det är till för att ta bort guldiga/gula toner. Men om ditt hår är i övrigt nästan är vitt/blont så kan det suga åt sig och bli lite grått men det släpper efter ett par tvättar.

Jag använder själv Matrix, som man köper hos frisören, det är bra schampo till bra pris. När du tar i det i hret, försök att sätta i det i botten först så gott det går och låt det sitta 1- 2 min innan du löddrar ut det på längderna.

• dietist

Tack för tipset Gagge, jag ska prova med det :) Vad skulle man göra utan alla hjälpsamma människor här på FL ?
    Kram

• SatuSv

jag köpte Loreals silvershampoo hos frisören.kostar 120kr...

• leijha

Kicks har ett bra silvershampoo,tror att det heter tony and guy.

Svar på tråden Gult hår, vad göra - jag behöver råd!!