• Anonym

Klåda, hur länge vid Pevaryl-behandling?

Har åkt på en svampinfektion efter en penicillinkur nu. Min läkare sa att jag ska använda Pevaryl vagitorie + krämen. Började med det igår. Kliar fortfarande nåt djävulusiskt, hur länge brukar det klia sen man börjat behandla?

• Svar på tråden Klåda, hur länge vid Pevaryl-behandling?
  • Anonym

Läst bipacksedeln på Pevaryl och där står att efter några dygn, men hur många ungefär?

• SilentStar

Brukar sluta klia efter några dygn, men du ska behandla i en vecka ÄVEN om det slutat klia för att bli av med alla bakterier..

Anonym skrev 2008-02-06 11:53:19 följande:
    Har åkt på en svampinfektion efter en penicillinkur nu. Min läkare sa att jag ska använda Pevaryl vagitorie + krämen. Började med det igår. Kliar fortfarande nåt djävulusiskt, hur länge brukar det klia sen man börjat behandla?
  • Anonym

SilentStar; Tack för svaret! jo, jag fortsätter behandla sen. Men det är alltså inte konstigt att det fortfarande kliar satan? Bara att fortsätta smörja då och avvakta , suck..

• Anonym

Ett annant tips jag fick av min gyn läkare som faktikst funka är att stryka med stryk järn på högsta värme i trosorna i skevet för att rengöra helt från eventuella bakterier.....

Anonym skrev 2008-02-06 11:53:19 följande:
  • Anonym

Anonym 4; Ok! har aldrrig tänkt på, vilket bra tips!

• Anonym

Jag hade inte heller tänkt på det och fattade inte varför det hela tiden återkom som mensen..Höll på att bli galen tills läkaren sa det,så nu stryker jag dom av och till för att förebygga...

Anonym skrev 2008-02-06 12:00:00 följande:
    Anonym 4; Ok! har aldrrig tänkt på, vilket bra tips!
  • Anonym

Ja, helt klart värt att testas! hemma så försöker jag ju lufta så mycket som möjligt nu, kjol och inga trosor. Men ska faktiskt stryka mina trosor om en stund, för jag ska vara "inpackad" resten av dagen på jobbet.

• Anonym

Testa och jag joppas det funkar...=) speciellt om du ska sitta mycket osv är det bra att göra det lite av och till...Jag hade ett sittande yrke förut och fick hålla på hur mkt som helst med svamp..trodde jag skulle bli galen....

Lycka till...=)

Anonym skrev 2008-02-06 12:05:01 följande:
    Ja, helt klart värt att testas! hemma så försöker jag ju lufta så mycket som möjligt nu, kjol och inga trosor. Men ska faktiskt stryka mina trosor om en stund, för jag ska vara "inpackad" resten av dagen på jobbet.
  • Litheo

Tänk på att inte använda Pevaryl gång efter gång eftersom man kan få vestibulit och då är sexlivet förstört Inget som det varnas för men läser man här om detpå FL är det många som har fått det efter att ha använd det preparatet flera gånger..

Tänkt på att sova naken och lufta och drick mycket vatten, undvik socker eftersom det gottar sig svampen på.

Lycka till!

• Anonym

Litheo; Ska tänka på det! Nu har jag tack å lov inte drabbats särskilt ofta av svamp, men just efter penicillin så kommer den som ett brev på posten! Det värsta är att jagska ha mens till helgen och är så vansinnigt godis och chokladig! Mensja försöka lägga band på mig...

• SilentStar

Tack för det inlägget, skulle precis skriva det men nu behövs det inte

Litheo skrev 2008-02-06 12:14:59 följande:
    Tänk på att inte använda Pevaryl gång efter gång eftersom man kan få vestibulit och då är sexlivet förstört Inget som det varnas för men läser man här om detpå FL är det många som har fått det efter att ha använd det preparatet flera gånger..Tänkt på att sova naken och lufta och drick mycket vatten, undvik socker eftersom det gottar sig svampen på. Lycka till!
Svar på tråden Klåda, hur länge vid Pevaryl-behandling?