• SilentStar

Någon som tränar med pilatesboll här?

Jag har aldrig tid att ta mig till gymmet, tänkte köpa en sån här pilates/gymboll och börja träna hemma med. Har hört att det ska vara jättebra :)

Är inte ute after att bygga muskler eller så, så därför vill jag inte hålla på med hantlar eller tunga maskiner..vill hellre tärna hemma.

Nån som har tips på bra bollar och övningar?

Är det ett bra sätt att träna om man samtidigt kombinerar det med vardagsmotion och löpning?

• Svar på tråden Någon som tränar med pilatesboll här?
  • Äppla

Hej! Jag har en pilatesboll som jag tränar med emellanåt trots att jag även tar mig iväg på en del pass varje vecka. Trivs jättebra med bollen men rekommenderar att du skaffar något program att ta dig igenom för att få motivation. Själv har jag en dvd för core-träning med boll. På iform.se finns det även exempel på roliga övningar man kan köra med boll. Hoppas du bli lika nöjd som jag !

• Perfie

Hur "blåser" man upp bollen undrar jag...behöver man nån speciell pump eller så?

• Kindibary

Jag har också en boll, köpte en pump på biltema. Sån som man kan byta "pip" på så den passar till olika. 29 kr eller va de va. Den varianten där man står på pumpen och drar upp o ner me händerna.

• Lottena

Jag köpte mig en boll igår, men skulle gärna vilja ha en dvd å göra övningarna till, något tips på någon som är bra?

• Fluffguf
    www.balansboll.nu
    Där finns en del övningar, jag har inte hunnit testa dem ännu så jag vet inte om de är bra...
    Jag kör mest situps och en del övningar från i form.
  • Löken

På Catalog har de en Pilates dvd för 29:-, jag har köpt en!

• Lottena

Löken

Har du provat den? Är den bra??

• Löken

Lottena: Jag har inte fått hem den än! Jag meddela nästa vecka Skrattande

• Lottena

löken:

Jag var inne på catalog men hitta den inte :(

• Löken

Jag kollade nu oxå, både Josefsson, Ellos och Catalog med hittar den inte.....kanske slut!

• Lottena

Jag kollade alla postorder som finns igår men hitta inget :)

• Löken

Den står under Yoga gymboll!
    Men på framsidan på fodralet står det ju Power of pilates!!

• Löken

Det blir lite rörigt när man går in på Catalog eftersom man kan beställa från både Ellos och Josefsson där. Hoppas du hittar!

• Lottena

jodå jag hittade den.. Men ska vänta lite med att beställa den, får en annan skiva senare som jag tänkte testa först :)

• Äppla
    Svar på #5
    Den jag har och har kört till med varierad regelbundenhet i ett par år heter "Gunnar Peterson's Core Secrets". Helt ok som sagt var i alla fall om man står ut med lite klämtjäckhet (typ många upprepningar av frasen "it will work if you work it")
Svar på tråden Någon som tränar med pilatesboll här?