• Kriistin

Tecken på att förlossning närmar sig?

Tänkte höra om ni vet om det finns några tecken på att förlossningen börjar närma sig? Går in i v.39 idag och tänkte höra ifall någon vet något tecken som kroppen kan avge på att det börjar bli dags. Vill att lille bebisen ska kika ut nu, längtar!

• Svar på tråden Tecken på att förlossning närmar sig?
  • Minxy

Tyvärr...vill också ha några säkra tecken på att bebben är på väg ut!

Min slempropp har släppt sedan v. 32, har haft förvärkar som påverkat tappen sedan v.34, är öppen ca 2 cm och tappen är nästan utplånad - ändå händer inget!

Blä.

Gravid i vecka 38!
  • Lillabjörnen

När min lille kille var på väg började förlossningen med att jag fick någon sorts molande mensvärk i rygg och ner i benen. Fick oxå en liten blödning. Några timmar senare började jag få värkar. Ett halvt dygn senare var han ute! Och nu ligger han här på en filt på golvet bredvid mig och leker, 4 mån gammal. Längtar redan till nästa gång!

• nica83

Jag fick inga direkta tecken alls! Förlossningen startade genom att vattnet gick när vi packade BB-väskan Var då i vecka 38+2 så det var en liten chock

♥ Det blev en liten kille ♥
  • Kriistin

Skönt att höra att det egentligen inte behöver finnas några tecken på att förlossningen är nära för då kan det ju vara nära likväl som det kan vara ett tag kvar. Tack för svar

• buffybus

tänkte just ställa exakt samma fråga idag...

går nämligen också o väntar.. är på 39+2 tror jag...

har hört att om man blir riktigt dålig i magen...att det ska va ett tecken??? stämmer det? fast vem som helst kan ju bli dålig i magen..men man vill ha nått som tecken att det kanske är en vecka kvar iallafall.. detta är drygt

Längtar efter dig bebis
  • Smulan1979

Dagarna innan var jag väldigt trött - jag hade nog kunnat sova dygnet runt. Jag var också otroligt sugen på godis.

Sen så blev jag som någon skrev dålig i magen dagen innan. Mycket bra förresten - gött att liksom vara tömd när förlossningen startar

• ceciliam77

bf idag.....

lite molvärk, lite förverkar men ytterst lite.... har haft i ett par dar nu men de ökar ej..... känns som om det lika grna kan gå 2 veckor till..

Mitt första barn kom 39+3 och jag hade räknat med att även denna skule titta ut före bf.... snopet

Har grym foglossning plus att min bebbe klämmer en nerv i ljumsken.. vad tror ni är det värt att gå ut och plåga sig igenom en rejäl prommis för att öka på förloppet eller är det bara en myt?

• Kriistin

Ta en promenad du, det är den naturliga tyngdkraften som hjälper till då och barnet tryckts ju alltså neråt pga. att man går. Om inte annat så är det skönt med lite frisk luft

Svar på tråden Tecken på att förlossning närmar sig?