• svalan77

Förskolor i Trångsund/Skogås

Hej,
    det är dags att ställa i kö för oss, därför undrar jag om någon har barn på förskolor i Trångsund/Skogås.

Vi skulle vara väldigt glada om vi kunde få lite "inside"-information, på vilken förskola går ditt/dina barn och vad är bra respektive dåligt?

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Förskolor i Trångsund/Skogås
  • Tangent

En kompis har haft sina barn på ett föräldrakooperativ med Montessori som hon kallar Pärlis. Hon är/har varit väldigt nöjd.

• Gurkburken

Mina två äldsta barn har gått på Fugans förskola i Skogås och vi var supernöjda den förskolan!
    Bra: Underbar personal
    Utemiljön
    Bra läge, nära till centrum med bla. bibliotek och nära till naturområden.

Dåligt: Lite trånga lokaler. Egentligen inget större problem men om jag nu skall ta upp något som var mindre bra så är det det jag kan komma på.

Mitt yngsta barn skall börja på dagis i mars och han fick tyvärr inte plats på Fugan utan kommer gå på Stenbockens förskola som ligger ett stenkast ifrån. Jag vet dock inget om Stenbocken men jag tror det kommer bli bra.

Vi har bekanta som haft sina barn på Trubadurens förskola och även de har varit väldigt nöjda.

Generellt så kan jag säga att jag aldrig hört något direkt negativt om förskolorna i Skogås (Trångsund känner jag inte till) utan över lag när man pratar med folk så är det positivt.

Svar på tråden Förskolor i Trångsund/Skogås