Systemkamera!!! Vilken är bäst?
Du som vet något om systemkameror. Vill gärna ha en men kan inte köpa en fööör dyr, mat 8000 kr. Vilken har du? Är du nöjd? Priser?? Snälla, hjälp!!
Du som vet något om systemkameror. Vill gärna ha en men kan inte köpa en fööör dyr, mat 8000 kr. Vilken har du? Är du nöjd? Priser?? Snälla, hjälp!!
De som kostar lika mycket är ungefär lika bra. Känn på dem och se vad som passar dig. Alla händer är olika.
Har du någon kompis som har en systemkamera? I så fall kan det vara bra att köpa en i samma märke. Då kan du dels låna tillbehör (objektiv) och dels få en lektion i hur saker och ting på den fungerar om du inte kan det redan =)
jag har en canon EOS 400D och jag är mycket nöjd.
Den är inte alltför dyr. Har aldrig ägt nån digital system kamera innan så jag kan ju ej jämföra. Har bara haft analoga(heter det så?) systemkameror tidigare,men jag är mest nöjd med min nuvarande!
Tack för tipsen. det är ju en djungel när man inte kan nått om det...
En Nikon D40x med ett VR objektiv till är det bästa just nu
Canon EOS 400D / Nikon D40 toppar laget i klassen "Systemkamera till rimligt pris", sedan finns det en hel del andra märken som Sony, Olympus eller Pentax o.s.v.
Utöver dem finns det "halvsystem" i.e ett mellanting mellan kompakt och system där du å ena sidan har möjlighet att sätta alla inställningar själv men slipper å andra sidan bekymra dig om objektiv.
BTW: Jag har en Canon EOS350D som har funkat stabilt i alla miljöer jag använt den. Den enda anledningen att jag skulle vilja byta är för att ha en modell som rengör sensorn själv, sensor swabs är löjligt dyra.
Är det inte så att Canon 40D är efterföljaren till 400D?