• Anonym (Tjej&Kille)

Behöver tips på hur man utvecklas som dominant/undergiven

Vi är ett par som vill ha tips på hur killen ska bete sig för att vara mer dominant. Och hur tjejen ska bete dig för att vara undergiven. Vi har testat lätt smisk och liknande.
    Vad kan man göra mer? Vi är öppna för tips och förslag.

• Svar på tråden Behöver tips på hur man utvecklas som dominant/undergiven
  • Anonym (Tjej&Kille)

Någon måste väl ha något?

• Alphamale

Små uppdrag kanske ... du får suga av mig som straff för ngt.

Givetvis skämtar jag inte

• Anonym (dominatrix)

Oerhört svårt att ge råd när man inte vet så mycket om er...det är ju individuellt hur man vill ha sin relation.

Jag är dominant, men har nästan aldrig använt bestraffningar...det är inte intressant för mig, det är inte det som är poängen med att vara dominant för mig.

Mina män är mina slavar, jag äger dem för deras eget bästa. Hur jag vill att de skall leva och vara är helt beroende på hur de var från början. För oss är det inte bara sexuellt som rollerna gäller utan i hela relationen. Min slav tar självklart hand om mig, lagar mat, masserar mina fötter, utför ärenden och tillfredsställer mig sexuellt. Men jag tar hand om honom genom att ge honom vägledning i livet, ge honom mål och mening med sin existens.

Jag vet inte om det bara handlar om sex för er, i så fall kanske den dominanta skulle fundera ut scenarier som han vill spela ut och då instruerar han bara den undergivna vad hon skall göra. Man befaller, men man behöver inte vara otrevlig eller använda nedsättande ord om inte båda tänder på det (jag gör det aldrig, kan jag säga). Om ni inte alls vet vad ni skall göra, testa bondage och ögonbindel. Den dominante kan skapa ett scenario som en överraskning och ledsaga den undergivna igenom situationen.

• kaji

det är svårt att råda när man inte känner er, jag och min Man lever som slavinna och Master 24/7.

hur vill ni ha det ska det bara vara sexuellt eller även utanför sängen, ska det vara en lek eller känner ni att det här är rätt för er på alla plan.

bestraffningar ingår ofta i en D/s relation men inte som mål utan som medel, en del behöver dem inte alls.

i början tror jag att det är viktigt att den dominanta tar initiativ och att den undergivna verkligen försöker förhålla sig ödmjuk.

att den dominanta är lyhörd är a och o när man prövar sig fram, att han är uppmärksam på hur den undergivna reagerar.

• Anonym (Tjej&Kille)

Vi hade väl inte riktigt tänkt så extremt som 24/7. Vi hade väl tänkt börja lite lätt.

Berätta hur du beter dig som Slavinna och hur din Master beter sig.
    Tips på olika saker man kan göra?

• kaji

Berätta hur du beter dig som Slavinna och hur din Master beter sig.
    Tips på olika saker man kan göra?

jag är ödmjuk inför min Man. min Man är normalt sett vänlig men bestämd.

en enkel grundregel är att jag som undergiven SKA göra som min Man säger utan att någonsin trotsa, tveka eller ifrågasätta. om jag vill göra något som jag inte blivit tillsagd ska jag be om tillåtelse först.

eftersom de flesta som börjar nosa på BDSM främst gör det rent sexuellt så börjar jag med att beskriva den delen av livet. när vi har sex så styr maken, tex om/när kläder ska av, vad jag ska göra, som visa upp mig för honom, ge honom njutning med händerna, munnen osv, tempo, ställning, om/när jag får komma, han får göra vad han vill med mig och det han vill göra är för det mesta sådant jag tycker om och njuter av. jag kan också be om att få göra saker om det är något särskilt jag vill men bara om maken ger mig lov, oftast ser han att jag vill något och frågar mig vad det är, andra gånger ser han inte, VILL att jag ska fråga mer utstuderat eller tänker inte låta mig komma med några önskemål alls.

ibland så blir det så att jag inte kan eller vill göra som maken sagt på en gång, då ser han till att jag gör som han sagt ändå. jag har aldrig någonsin under alla våra år kommit undan, hade jag gjort det skulle jag förmodligen inte tycka det var någon mening alls att lyda min Man i fortsättningen.

oftast räcker det med en blick eller ett enkelt påpekande att jag ska göra som jag är tillsagd. andra gånger blir det mer handgripligt tvång typ ett hårt grepp i håret eller att Han håller fast mig. är Maken väldigt missnöjd, känner för det eller om jag är väldigt envis så blir det någon form av bestraffning. om vi håller oss tillsexuella situationer så kan det vara milt som en dask på rumpan eller en örfil alt mer långdragna sessioner med mycket smisk/pisk/klämmor, bondage vid behov.

det går bli både skriva mer om tankarna bakom och de praktiska detaljerna men detta får räcka just nu.

• Anonym (Tjej&Kille)

tack för svaret. det låter väldigt sexigt, men vi är på ett för tidigt stadie att testa något sånt känns det som

vi skulle vilja ha fler tips på hur tjejen kan bli dominerad av killen. vad kan man göra mer än att smiska och liknande? straffa på något sätt? hur kan man få killen att känna sig mer dominant och tjejen mer undergiven?

• litenprick

kanske bättre om ni går in på en annan sida än här på FL och ställer en sådan här fråga, Darkside kanske! där finns det människor som gärna pratar om sådant som ni eftersöker.

• Anonym (dominatrix)

TS, jag har lite svårt att förstå vad ni är ute efter? Är det dominant/undergiven mer som en lek snarare än ett djupare Master/slav-förhållande? Kanske är det enklast för er att börja med att använda attribut då, och köra det som ett sexuellt rollspel snarare än en relationsform?

Det är jättesvårt att ge råd till någon annan, varje dominant/undergiven-relation är ju lika olika som andra relationer. För mig och min partner började det inte med smisk och bestraffning, utan tvärtom har det alltid varit en underordad del. Dominans/undergivenhet handlar för oss om att han hänger sig till mig, han dyrkar mig, han lever för att tillfredsställa mina behov och underlätta och serva mig med allt jag behöver i livet. Jag bestämmer över allt i hans liv, inklusive vem han skall umgås med, vad han skall läsa för böcker eller lyssna på för musik och vad han skall ha för åsikter och värderingar.

Det sexuella är en reflektion av relationen i övrigt, det är inte ur det sexuella som dominansrelationen uppstått utan tvärtom. Det sexuella är bara ett sätt att uttrycka den djupa dominansen/undergivenheten man känner emotionellt. Min slav vill verkligen känna att jag äger honom och utnyttjar honom, på alla sätt. Han känner stor lycka och tillfredsställelse i handlingar som markerar mitt ägande och min kontroll. Som jag ser det så är nyckeln till sexuell undergivenhet inte i första hand att tända på lite smisk och sådant, utan att man blir lycklig och tillfredsställd av att känna sig behövd och ägd och av att ge allt till den man älskar och dyrkar, sin master.

Är det enbart som sexuellt rollspel ni vill ägna er åt dominans/undergivenhet så varför inte börja med bondage? Det är ett enkelt sätt att markera vem som har kontrollen och vem som är undergiven. Allt som gör den undergivne fysiskt hjälplös underlättar ju, som ögonbindel, gag och olika sätt att binda fast eller kedja. Vill man tillfoga smärta så finns olika piskor och klämmor, man kan även skära och sticka, men det är kanske mer SM än vad ni är ute efter.

Jag håller med ovanstående om att du bör söka information på ett bättre forum än FL. Det finns flera stycken, både svenska och internationella.

• kaji

TS
    som sagt är det rena SM tips du vill ha? isf är jag inte rätt person att hjälpa dig, då rekommenderar jag som andra redan gjort "Darkside" även om jag annars inte har mycket till övers för det stället.

kom överens om när det är session och inte eftersom ni tydligen inte vill ha det på heltid. man kan tex välja att det är en timme varje dag, när ni har sex, när den undergivna bär något särskilt tecken som halsband eller när man nu tycker det passar.

när ni är i session; låt killen bestämma helt enkelt, om tjejen protesterar straffar han henne.

en sak som kan underlätta för ovana Masters är om den undergivna inte har tillåtelse att prata fritt, eftersom många undergivna annars är fantastiskt duktiga på att medvetet, eller omedvetet styra utan att Mastern kan göra något åt det eller ens märker det. tjejen ska alltså vara tyst och bara svara på direkt tilltal. det förstärker iaf för mig känslan av underkastelse liksom andra saker som förtydligar rollerna. låt inte slavinnan uppföra sig som Masterns jämlike när ni är i session, sitter Mastern i soffan kan slavinna ligga på knä vi hans fötter, går ni någonstans så kan Mastern gå först och slavinnan kopplad ett halvt steg bakom, slavinnan kan vara avklädd medan den Mastern är påklädd kan förstärka känslan.osv.

pratar vi om sex så tycker jag orgasmkontroll är ett verktyg som fungerar väldigt bra. det behöver inte vara så himla svårt om man har en Master som förstår att inte ställa för stora krav på en otränad slavinna. tjejen känner sig undergiven eftersom hon inte får komma förrän Mastern säger att hon får, hon kan få tigga och be om att få komma. Mastern kan till stor del välja själv om Han vill att hon ska misslyckas så att Han har anledning att straffa henne eller om Han vill vara snäll och låta henne njuta.

bondage har någon nämnt, det kan fungera, eller ha motsatt effekt. åtminstone känner jag mig oftast mindre undergiven om jag är fastbunden, kan min Master inte kontrollera mig utan att binda fast mig är han knappast värd att kallas Master över huvudtaget. prova er fram och känn efter vad som är rätt för er!

• Mary Lo
    saan78 skrev 2008-02-11 15:22:01 följande:
    TSsom sagt är det rena SM tips du vill ha? isf är jag inte rätt person att hjälpa dig, då rekommenderar jag som andra redan gjort "Darkside" även om jag annars inte har mycket till övers för det stället.kom överens om när det är session och inte eftersom ni tydligen inte vill ha det på heltid. man kan tex välja att det är en timme varje dag, när ni har sex, när den undergivna bär något särskilt tecken som halsband eller när man nu tycker det passar.när ni är i session; låt killen bestämma helt enkelt, om tjejen protesterar straffar han henne.en sak som kan underlätta för ovana Masters är om den undergivna inte har tillåtelse att prata fritt, eftersom många undergivna annars är fantastiskt duktiga på att medvetet, eller omedvetet styra utan att Mastern kan göra något åt det eller ens märker det. tjejen ska alltså vara tyst och bara svara på direkt tilltal. det förstärker iaf för mig känslan av underkastelse liksom andra saker som förtydligar rollerna. låt inte slavinnan uppföra sig som Masterns jämlike när ni är i session, sitter Mastern i soffan kan slavinna ligga på knä vi hans fötter, går ni någonstans så kan Mastern gå först och slavinnan kopplad ett halvt steg bakom, slavinnan kan vara avklädd medan den Mastern är påklädd kan förstärka känslan.osv.pratar vi om sex så tycker jag orgasmkontroll är ett verktyg som fungerar väldigt bra. det behöver inte vara så himla svårt om man har en Master som förstår att inte ställa för stora krav på en otränad slavinna. tjejen känner sig undergiven eftersom hon inte får komma förrän Mastern säger att hon får, hon kan få tigga och be om att få komma. Mastern kan till stor del välja själv om Han vill att hon ska misslyckas så att Han har anledning att straffa henne eller om Han vill vara snäll och låta henne njuta.bondage har någon nämnt, det kan fungera, eller ha motsatt effekt. åtminstone känner jag mig oftast mindre undergiven om jag är fastbunden, kan min Master inte kontrollera mig utan att binda fast mig är han knappast värd att kallas Master över huvudtaget. prova er fram och känn efter vad som är rätt för er!
    Insåg att det poppade upp en miljon frågor till dig i mitt huvud, men det här är nog inte rätt forum för dessa.
    I övrigt tycker jag att TS ska ta det lugnt och fundera på vad hon och killen skulle bli upphetsade av. Inte göra en massa saker som sker helt tekniskt och kliniskt. Se det som en lek bara så kommer det gå hur bra som helst. För jag tar för givet att vi bara snackar om sex nu och inte vardagslivet?
    Mucósus orificium.
  • kaji

MaryLo

håller med om det du skriver fast om det gäller sex eller vardagsliv eller båda får man nog känna sig fram till. vad som är rätt för en kan vara helfel för en annan.

• Anonym (Tjej&Kille)

(Killen)

Ja precis. Det är mer en "lek" än en sorts relationsform.
    Kanske en kväll eller dag eller så. Inte 24/7.

Darkside ser lite väl hårt ut. Vi har precis börjat känns oss för. Jag tänder nog inte på för hårt. Som att binda upp och sätta gag i munnen och smiska henne med en piska och sånt. Det tänder jag inte på.

Jag vill mer kunna kontrollera henne och få henne att göra vad jag vill. Och inte så mycket på SM utan mer att känna sig dominant. Kanske smiska och så med handen. Eller använda något litet för att smiska henne när hon gjort något dumt.

Jag vet att det är svårt att svara för er. Men vi uppskattar verkligen att ni försöker :)

• Anonym

Ts: Darkside ser hårdare ut än det är ;) det finns väldigt mycket man kan läsa där.. Både tips och sen även berättaelser/noveller.. Gå dit vettja!

• Anonym (Tjej&Kille)

Vi får väl ta en titt någon gång då :). Tack för hjälpen!

Svar på tråden Behöver tips på hur man utvecklas som dominant/undergiven