• lillalia

icas kassler!!!

Vad är det med ICAs produkter?? Nu kallar dom tillbaka vinmarinerad skivad kassler läste jag på text tv. Den kan vara farlig för bla gravida. Vad ska man göra om man har ätit den? Åt sådan i måndags förra veckan ... Åhh vad jag blir arg på sådant här!!

• Svar på tråden icas kassler!!!
  • Marlene B

Har ätit otillagad kassler ganska ofta under graviditeten. Åt du den tillagad så är det knappast någon fara.

• fjonkan

Det borde väl egentligen stå på deras hemsida om den e farlig och varför. Det e inte kul att läsa en sån varnig och sen inte få veta vad det är som e farligt. Kanske nån tidning går ut med mer info i morgon bitti. Men vi får väl hoppas att varningen e lite överdriven.

• Marlene B

Är det inte fel på enbart en leverans då? Åt du en förra måndagen så har du ju inte ens blivit drabbad av den leveransen som de nu drar tillbaka.

• tborst

det är att de har upptäck listeria i deras färdigskivade vinmarinerade kassler... alltså inte all deras kassler...

• lillalia

Nä det jag är mest arg för är att dom inte skriver något datum eller hur långt tillbaka det kan ha funnits. Bara skriver att det är stoppat nu och att det som finns i affären nu inte får säljas.
    Kom inte in på icas sida för tillfället.

• Marlene B
    lillalia skrev 2008-02-06 18:14:46 följande:
    Nä det jag är mest arg för är att dom inte skriver något datum eller hur långt tillbaka det kan ha funnits. Bara skriver att det är stoppat nu och att det som finns i affären nu inte får säljas.Kom inte in på icas sida för tillfället.
    Okej men varför skrev du inte att det gällde den färdigskivad kasslern, det är ju stor skillnad på att köpa den på bit och färdigskivat.
  • lillalia

Vinmarinerad skivad kassler skrev jag i mitt första inlägg om du kollar???

Svar på tråden icas kassler!!!