vad svarar ni på "beskriv dig själv/vem är du"?
vad svarar ni på frågan "beskriv dig själv/vem är du"? när du är på en anställningsintervju?
vad svarar ni på frågan "beskriv dig själv/vem är du"? när du är på en anställningsintervju?
Den frågan är jättesvår att svara på! När jag har fått den har jag berättat lite om min fritid och varför jag valde min utbildning... kanske svamlat lite. Man kan ju fråga var frågeställaren vill att man börjar, så kan man fortsätta därifrån.
det är en bra idé - att bolla tillbaka lite och få en uppfattning om vad just den intervjuaren är ute efter. frågan används ju flitigt och är så väldigt öppen att åtminstone jag har svårt att hitta en naturlig "ingång".
fler?
puh det är ju så himla svårt med den frågan, jag brukar berätta om mig själv tidigre arbeten vad jag gillar att göra på fritiden hur jag tror andra uppfattar mig osv...
puh det är ju så himla svårt med den frågan, jag brukar berätta om mig själv tidigre arbeten vad jag gillar att göra på fritiden hur jag tror andra uppfattar mig osv...
puffar
Berätta vad du har för possitiva sidor. Om du är bra på att sammarbeta, passa tiden, kan jobba självständigt, har lätt för att lära nya saker. Men visst är det svårt, det håller jag med om.
I en broschyr från AF stod några exempel på frågor som kan dyka upp i en anställningsintervju. De som verkade kluriga o jag fastnade på var;
Ge exempel på ett problem som du löst
Berätta ngt riktigt bra som du gjort
Kan du berätta ngt misstag du gjort o vad du lärt dej av det
Ja vad säger man då????
Jag HATAR den frågan...vad ska man säga? jag har fått den flera gånger och har då i princip radat upp allt jag gjort som står i mitt CV. ganska meningslöst alltså. kan inte nån som jobbar med rekrytering berätta vad ni vill att man ska svara på en så lös fråga? skulle ni själva vilja ha en sån flummig fråga om ni satt i en intervju?
och sen dom andra frågorna:
Ge exempel på ett problem som du löst
Berätta ngt riktigt bra som du gjort
Kan du berätta ngt misstag du gjort o vad du lärt dej av det
Jag kan inte nog uttrycka hur mycket jag avskyr såna trix-frågor. det känns som de finns bara för att man ska bli ställd och göra bort sig. det är helt idiotiskt att fråga: ge exempel på ett problem du löst. det gör man ju varje dag!!! jag blir så arg på sånt!
Nej men jag funderar på o bara svara "där har ni en av mina svaga egenskaper, att jag inte har några bra svar på den typen av frågor, jag har inga inövade/förberedda svar på det"....
Jag blir knäpptyst men ser så jävla söt ut så jag får jobbet ändå.