• Silverkatten06

Easy Walker Duo - vad tycker ni?

Ni som har en Easy Walker Duo, vad tycker ni om den?

Vill gärna höra både för- och nackdelar!

• Svar på tråden Easy Walker Duo - vad tycker ni?
  • Zmillis

Vi har Easy Walker syskonvagn och är jättenöjda! Vi valde mellan den och Urban Jungle.

Plus
    + Lätt att köra, mobila framhjul
    + Stabil
    + Smidigt och täckande regnskydd, som man bara fäller ned
    + Stort förvaringsunderede. Jag har storhandlat med denna vagn fullpackad med varor under och blöjpaket ovanpå taket . Kanske inte att rekommendera jämt, men det funkar i alla fall.
    + Lätt att fälla ihop
    + Finns säkert mer som jag inte kommer på just nu...

Minus
    - Barnen frånvända i sittläge
    - Saknar krok på handtaget, där man kan hänga någon påse el dy
    - Relativt tung att ensam lyfta in i bilen, men det går, men så är det nog med de flesta dubbelvagnar.

Lycka till med vagnvalet!

• Silverkatten06

Tack för ditt svar! Kul att du är nöjd med vagnen, jag tycker den ser väldigt fin ut. Största nackdelen är att barnen är frånvända, kul för vår stora kille som kommer att vara 2 år när nr 2 kommer, men kanske inte lika kul för den lilla i början...

Hmm, det är svårt det här med vagnar och val, mycket pengar dessutom så man vill ju välja rätt...

• elinmaja

någon mer som har duo walker sky? jag har också fastnat för den. min dotter är 19 mån när nästa kommer så hon kan sitta framåt. Har dock inte sett den i verkligheten. det där hålrummet vid sufletten ser inte så bra ut.

Helst skulle jag vilja hitta en begagnad, men marknaden verkar inte
    så stor här i sverige iaf. Någon som vet hur jag kan hitta begagnade vagnar i holland?

På bilderna ser det ut som om man måste ta bort sufletten om man vill ha en ligginsats i ena delen, är det så?

• Ticktackuck

Sufletten är delad. Man kan ha suflette på ena delen och liggdel på andra delen. Det fick jag som svar när jag mailade dem på barnkammaren.e-butik.se/ . Det är ju bra även när båda barnen är större. Då behöver ju inte båda ha sufletten på samma vis.

• elinmaja

Ja det är ju bra att sufletten är delad. Men det där hålrummet vid sufletten och ryggstödet ser inte så bra ut. Förstår inte varför de gör den sådan. Vad säger ni som har den?

• cafyr

Det där med sufletten och hålrummet undrar jag också över.
    Blåser det inte in där?!?
    Sedan undrar jag om det går att få fullt sittläge för det större barnet? Eller måste han alltid sitta lutat bakåt (halvligga?)

• thj

Hej
    Suflett är heltäckande.
    På de flesta produktbilder är suflettkjolen upprullad.
    Så de blåser inte rätt igenom.

På de nya  modellerna som kom nu 2008 är sittläget förbättrat,till mer sittläge.

ha en underbart fin dag tjejer!

• cafyr

Oh tack för snabbt svar!
    Vilka åkpåsar passar?

• thj
    cafyr skrev 2008-03-13 08:52:23 följande:
    Oh tack för snabbt svar! Vilka åkpåsar passar?
    EW egna är ju formsydd till den och med tryck knappar att fästa med
    Men tror att de festa passar.
    Man år liksom fästa den med klämmor Funkar toppen.

Kramizz
Svar på tråden Easy Walker Duo - vad tycker ni?