• Hickotea

någon som ätit östrogentillskott innan ni börjat m Pergotime?

någon som fått äta östrogen någon månad före ni fått pergotime pga att ni haft för lite östrogen i kroppen? Hur funkade sedan pergo på er? Plussade ni?

• Svar på tråden någon som ätit östrogentillskott innan ni börjat m Pergotime?
  • Hickotea

ingen som först fått äta östrogener för att lättare kunna stimuleras med Pergo?
    Har ni som fått pergo haft normala östrogen halter redan innan`?

• läslusen

puffar... nyfiken på svar!

• Hickotea

jag verkar ensam om detta då..

• läslusen

Det är du säkert inte. Berätta mer! Jag har börjat fundera på om det kunde hjälpa i mitt fall, tunn slemhinna.

• Hickotea

har du fått lämna hormonprover? jag har lågt östrogen och hypofyshormoner, har därför fått östrogen i tablett form för att tillsätta mer östrogen för att stimulera igång och normalisera menscykeln, och att det ska komma igång av sig själv av detta.

• Hickotea

info som kan hjälpa dig cemali i dina funderingar: "Hos könsmogna kvinnor är östrogenet ett av flera viktiga hormoner i menscykeln, och har bland annat betydelse för hur endometriet, slemhinnan på insidan av livmodern, blir tjockare för att kunna ta emot ett befruktat ägg."

• JM76

Jag har fått Menopursprutor (bara) i två omgångar nu, men min läkare pratade om att eventuellt lägga till östrogen (tror jag det var) i nästa omgång. Får se vad hon har funderat ut när jag träffar henne imrogon.

• JM76

Någon som vet i vilken form man kan få östrogenet? Vilka mediciner finns?

• Hickotea

jag får östrogen i tablett form iallafall, för att öka halten östrogen i blodet

Svar på tråden någon som ätit östrogentillskott innan ni börjat m Pergotime?