någon som ätit östrogentillskott innan ni börjat m Pergotime?
någon som fått äta östrogen någon månad före ni fått pergotime pga att ni haft för lite östrogen i kroppen? Hur funkade sedan pergo på er? Plussade ni?
någon som fått äta östrogen någon månad före ni fått pergotime pga att ni haft för lite östrogen i kroppen? Hur funkade sedan pergo på er? Plussade ni?
ingen som först fått äta östrogener för att lättare kunna stimuleras med Pergo?
Har ni som fått pergo haft normala östrogen halter redan innan`?
puffar... nyfiken på svar!
jag verkar ensam om detta då..
Det är du säkert inte. Berätta mer! Jag har börjat fundera på om det kunde hjälpa i mitt fall, tunn slemhinna.
har du fått lämna hormonprover? jag har lågt östrogen och hypofyshormoner, har därför fått östrogen i tablett form för att tillsätta mer östrogen för att stimulera igång och normalisera menscykeln, och att det ska komma igång av sig själv av detta.
info som kan hjälpa dig cemali i dina funderingar: "Hos könsmogna kvinnor är östrogenet ett av flera viktiga hormoner i menscykeln, och har bland annat betydelse för hur endometriet, slemhinnan på insidan av livmodern, blir tjockare för att kunna ta emot ett befruktat ägg."
Jag har fått Menopursprutor (bara) i två omgångar nu, men min läkare pratade om att eventuellt lägga till östrogen (tror jag det var) i nästa omgång. Får se vad hon har funderat ut när jag träffar henne imrogon.
Någon som vet i vilken form man kan få östrogenet? Vilka mediciner finns?
jag får östrogen i tablett form iallafall, för att öka halten östrogen i blodet
Vad heter tabletterna?