• Anonym

Canesten Vagitorier

Är gravid i vecka 30 och har som tydligen många andra fått svamp i underlivet.
    Köpte Canesten vagitorier som man skulle använda innan sänggående. Detta skulle även vara en engångsbehandling.

Använde den igår, och har fått ut vit smörja efter tabletten hela dagen idag.. har nog bytt trosor 10 gånger. Läste på deras hemsida att det är normalt att delar av tabletten kommer ur. Men hur länge ska det vara såhär? Känner mig så väldigt äcklig...
    Och vet någon hur lång tid det ska ta innan symtomen försvinner?

Tacksam för svar om någon har likande erfarenheter.

• Svar på tråden Canesten Vagitorier
  • Anonym

Ja, det kan bli lite "geggigt" av vagitoriet. håller själv på och behandlar mig nu, tog ett vagitorie i förrgår kväll och nu smörjere jag även med kräm. Det kliar fortfarande jättemycket! kan tydligen ta en 3-4 dagar innan man känner sig återställd. Tyvärr

• Anonym
    Anonym skrev 2008-02-07 12:53:43 följande:
    Ja, det kan bli lite "geggigt" av vagitoriet. håller själv på och behandlar mig nu, tog ett vagitorie i förrgår kväll och nu smörjere jag även med kräm. Det kliar fortfarande jättemycket! kan tydligen ta en 3-4 dagar innan man känner sig återställd. Tyvärr
    Jag bad om hjälp på apoteket och jag har ingen kräm.. Fick bara ett paket med 500 mg vagitorie. Räcker det, eller finns risken att jag inte blir av med infektionen?
  • Anonym

Ja TS, risken finns ju..Men du ska inte oroa dig för det nu. Låt det gå ett par dagar, vagitoriet behöver ju lite tid för att ge verkan. Som sagt, det brukar ta några dagar att bli symptomfri. Men om det inte skulle bli bättre så tycker jag att du ska fråga din BM om råd. Det finns ju en engångstablett också, men den måste man få utskriven. Fick det en gång när Cansesten inte hjälpte.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-02-07 12:58:00 följande:
    Ja TS, risken finns ju..Men du ska inte oroa dig för det nu. Låt det gå ett par dagar, vagitoriet behöver ju lite tid för att ge verkan. Som sagt, det brukar ta några dagar att bli symptomfri. Men om det inte skulle bli bättre så tycker jag att du ska fråga din BM om råd. Det finns ju en engångstablett också, men den måste man få utskriven. Fick det en gång när Cansesten inte hjälpte.

Jobbit att hon på apoteket inte sa att jag behövde behandla med kräm också. Känns som man bara slänger pengar i sjön.. Samtidigt så är det ju oerhört obehagligt med svamp.

Men ska ge det ett par dagar.. :)

• Anonym

ja det var slappt av henne att inte visa dig kombiförpackningen med kräm också Och det är jättejobbigt och äckligt med svampinfektion! Man känner sig så ofräsch. Men som sagt håll ut och ge det till imorgon åtminstone.

• Anonym

Skulle ju inte vara en glad gubbe där ju! skulle det ju vara!

• Anonym

Fattade det ;)
    Ja det var drygt.. Men hoppas att det funkar! Känner mig såå äcklig..

• Anonym

Och så den förbannade klådan också! Ligger och kan inte sova på kvällarna. Sover på en badhanduk under rumpan för det känns så ofräscht att ha direkt kontakt med lakanet! Som tur är ivart fall så är min sambo bortrest till lördag. Skönt att inte behöva sova bredvid någon nu.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-02-07 13:11:33 följande:
    Och så den förbannade klådan också! Ligger och kan inte sova på kvällarna. Sover på en badhanduk under rumpan för det känns så ofräscht att ha direkt kontakt med lakanet! Som tur är ivart fall så är min sambo bortrest till lördag. Skönt att inte behöva sova bredvid någon nu.
    Jag vet! Haha din sambo också! Min har (som tur är!) varit borta hela veckan.. Kommer hem på lördag eftermiddag. Hoppas det är borta tills dess!
  • Anonym

Haha! Ja är det inte borta till lördag så släpper jag inte in honom! Får han sova i garaget.

• Anonym

Ja min får nog sova på soffan.. Känner inte direkt för att ligga bredvid honom när jag har kantareller därnere.
    Är du också gravid?

• Anonym

Nä, inte vad jag vet...eller hoppas på! Har två små vilddjur redan, så det räcker för ett tag. Är det första bebben för dig?

Svar på tråden Canesten Vagitorier