• Greifing

kan dem se?

Jag undrar en sak.
    om det har tagit sig (igår) så gå det inte att se på g-test på måndag. men jag ska på kvinnokliniken och göra en kontraströntgen. Kan dem se då om det har tagit sig då?
    Jag vill verkligen inte att det har tagit sig eftersom jag råkat ut för så många missfall nu.
    jag känner mig väldigt oansvarig så mitt i allt detta har missat att jag faktiskt har ägglossning och behöver inga påhopp!
    är bara tacksam för svar.

• Svar på tråden kan dem se?
  • leksakspistol

hmm.. du vill inte bli gravid alltså? eller fattar jag det fel?

iallafall.. kontraströntgen görs oftast (tror det bör göras) i början av cykeln, dag 6-10 eller där omkring verkar vara vanligast. vilken dag är du på nu?
    om du nu blivit gravid tror jag inte det är särskilt bra att spola kontrast. vet dock inte alls, men har hört/fått för mej att det inte är bra att göra det för nära ägglossning för man kan "spola ut" ägget. typ. vet tyvärr som sagt inte hur mycket som är rätt och fel i detta.. men jag tror faktiskt inte det är bra att göra kontraströntgen om du är gravid. när jag gjorde det frågade dom mej om jag va helt säker på att jag inte va gravid nämligen.

If anyone ever matters, it is you
  • Lovebug

De kan inte se på kontraströntgen om det tagit sig eftersom det är för tidigt för att se något på VUL. Om du är osäker på om du blivit gravid så kan du säkert be att få skjuta upp konstaströntgen en månad.

• Greifing

Lovebug - Okej måste säga det till dem. Tack så mycket!

Jo självklart vill jag bli gravid men efter min missfall vill jag att dem utreder först. Jag har bara varit oansvarig och inte fattat att jag har ägglossning. jag har varit så uppslukad av detta att dem verkligen ska kolla upp vad som är felet.

Dem gjorde ett VUL för någon vecka sedan och såg en tjockslemhinna. Det var några dagar efter mitt missfall.
    Jag vet att det är farligt att göra kontrast när man är gravid just därför undrar jag om dem kan upptäcka det, men eftersom dem gör den i början av cykeln så kommer dem inte göra det på måndag eftersom jag har precis haft ägglossning. Måste ringa min läkare och höra med henne.

• leksakspistol

men vad konstigt att dom gör kontraströntgen så sent i cykeln Fundersam
    jag hade nog gjort som du sa, ringt till läkaren o bett att få flytta tiden tills nästa månad! lycka till!

If anyone ever matters, it is you
Svar på tråden kan dem se?