• Anonym (lekkvinnan)

Klamydiabakterier på sexleksaker

har nyss blivit behandlad för en klamydiainfektion och kom just på det att bakterierna kan sitta kvar i sexleksakerna.. någon som vet något bra medel man kan använda som tar död på bakterierna eller är det bara att slänga allt nu? det rör ju sig om 2000 spänn annars :S

• Svar på tråden Klamydiabakterier på sexleksaker
  • Anonym

det finns medelmed alkohol i för sexleksaker vet ej vad det heter men just för att ta bort bakterier

• Anonym (hmmm)

Hej!!
    Har aldrig hört talas om att man kunde bli smittad så ;) men som sagt var klart även de funkar om man har haft oturen att få sånt. Jag vet att detta funkar att rengöra dina leksaker med. Ett märke som heter invit hygien det är en sorts sprit för att få bort bakterier på leksakerna o lukter efter anvnädning. Har sålt sånt själv i några år.testa de,för de borde funka o få bort sånt oxå.lycka till

• Anonym (hmmm)

INVIT hygiene är ett rengöringsmedel för massagstavar o leksaker. funkar perfekt,vet ju ej om de tar bort sjukdomar men de är sprit i den.

Anonym skrev 2008-02-06 21:58:10 följande:
    det finns medelmed alkohol i för sexleksaker vet ej vad det heter men just för att ta bort bakterier
  • Anonym (hmmm)

Jo nu läser jag bättre på min flaska de står att den tar bort 99 % av den vanliga sjukdomsalstrande bakterier. så testa den jag skrev..

• Anonym

Koka leksakerna om dom klarar de.

• Anonym (hmmm)

Lycka till nu då.kolla på närmaste sexbutik eller på nätet efter denna medel.
    Anonym (lekkvinnan) skrev 2008-02-06 21:54:44 följande:

har nyss blivit behandlad för en klamydiainfektion och kom just på det att bakterierna kan sitta kvar i sexleksakerna.. någon som vet något bra medel man kan använda som tar död på bakterierna eller är det bara att slänga allt nu? det rör ju sig om 2000 spänn annars :S
  • Anonym (lekkvinnan)

tack för hjälpen det låter ju bra iaf :) ska man gnugga in medlet i leksakerna och låta dom vara så.. räcker det för att ta bort dem? vore ju otäckt om det fanns kvar så man smittade sig själv :S

• Anonym

läste nånstans att bakterierna inte kan sitta kvar på tex sexleksaker å så. och det är bara för att dem lever bara när dem är i kontakt med slemhinnor. kan se om jag kan länka till informationen. återkommer

• Anonym

www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp&Preview=

Anonym skrev 2008-02-06 22:21:44 följande:
    läste nånstans att bakterierna inte kan sitta kvar på tex sexleksaker å så. och det är bara för att dem lever bara när dem är i kontakt med slemhinnor. kan se om jag kan länka till informationen. återkommer
  • Anonym (hmmm)

köp de medlet jag skrev för där är de sprit o du kan ju tvätta dom extra många gånger så borde dom ju försvinna till slut,inte koka då förstörs dom ju. jag har såld leksaker som ja skrev.
    Anonym (lekkvinnan) skrev 2008-02-06 22:36:54 följande:

Svar på #9klamydia kan smitta via sexleksaker.www.socialstyrelsen.se/Amnesord/folkhalsa/HIV.../bakterierna stannar kavr i sexleksakerna och smittar när de kommer i kontakt med slemhinnorna..
Svar på tråden Klamydiabakterier på sexleksaker