• Fru Pettersson

Min dotter är röd i underlivet, svamp?

Min dotter på 4 år är jätteröd i underlivet,

Jag är noga med hygien, smörjer m inotyol men det röda är där. Dessutom klagar hon på att det gör ont.
    Var med henne till Vårdcentralen, där de sa att det kan vara springmask vilket vi kollat att det inte är sen sa läkaren att det KAN vara svamp.
    När jag väl kom till apoteket så berättade jag att jag skulle ha svampmedel o jag skulle rådfråga om märke.
    Då säger tanten på apoteket att man inte kan ge svampsalva till så små barn.
    Stämmer detta?
    O hur ska jag i så fall göra? kan svamp försvinna av sig själv eller måste det behandlas?

• Svar på tråden Min dotter är röd i underlivet, svamp?
  • Lii1

svamp till små barn så ska du nog inte anvnäda sån vuxna har,kolla med bvc igen,för jag använder ju inytiol oxå på mina barn o lätt att de kan bli svamp.men har inte råkat ut för de på mina barn.hör med läkare igen eller bvc vad du kan smörja in på flickan

• Fru Pettersson

Ja, jag blir bara jättefrustrerad över att läkaren sa att jag skulle smörja med canesten el liknande, för att det KAN vara svamp vilket hon inte ens var säker på.
    Dessutom var hon utlänsk o kunde inte rekommendera mig ngn salva, hon visste bara vad de hette i hennes land.

Hmmm, ngn annan med tips

• Teskedsmamman

Jag har smörjt in min son med pevaryl i bakenn på inrådan av bvc, han hade fått svamp mellan skinkorna och då sa de att pevarylen fungerar och det försvann på några dagar,

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • ming

Min systerdotter hade svamp för inte så länge sen, och hon är mindre än ditt barn. Hon fick först samma medicin som mot fotsvamp, men den var lite stark så de fick byta till nån annan sort (som jag tyvärr inte minns), och nu är det borta.

• Acinorev

Min dotter fick svamp utanpå underlivet när hon var ca 9 månader gammal.

Jag köpte då Daktakort receptfritt på Apoteket och smörjde morgon och kväll tills det röda försvann och två dagar efteråt.

Det fungerade jättebra. Det står att det är för fotsvamp för vuxna på tuben, men den är helt ofarlig att använda, även om det inte skulle vara svamp.

• vårvinter

Min flicka fick svamp vid 10 månaders ålder, hon fick de p.g.a. nytt blöj märke som hon inte tålde. Fick då en lila färgad vätska att smörja in det med. Kommer inte ihåg vad de hette. men fick de av bm vid ett besök. Det har lätt för att färga av sig.
    hur om helst så fungerade de jätte bra. bara att doppa en topz i vätskan och sen smörja området.
    Hoppas de hjälpte dig något.
    Du kan ju prova prata med bm om vad de heter, hon kanske kommer på vad jag menar.
    Lycka till.

• vårvinter

Är bara nyfiken på hur de gick.

• skruttgumma

Daktakort har jag oxå fått på BVC till min dotter då hon var röd på snippan. Det var för att de sa att det kunde vara vara svamp. Och det funkade jättebra.

Visste inte att det var för fotsvamp hos vuxna *fniss*

Svar på tråden Min dotter är röd i underlivet, svamp?