• mammasfavvo

Muurikka!!

Hej.

Jag efterlyser alla de möjliga recept på mat och bak till muurikkan.
    Har några recept men vill ha fler :)

MVH Linda

• Svar på tråden Muurikka!!
  • sallybuse
    mammasfavvo skrev 2008-02-06 22:31:25 följande:
    Hej.Jag efterlyser alla de möjliga recept på mat och bak till muurikkan. Har några recept men vill ha fler :)MVH Linda
    Undrar bara en sak.Vad är muurikkan för något?
  • Atamon

mammasfavvo skrev 2008-02-06 22:31:25 följande:

Hej.Jag efterlyser alla de möjliga recept på mat och bak till muurikkan. Har några recept men vill ha fler :)MVH Linda
    Du har väl sett recepten på muurikkas hemsida
    www.muurikka.com/default.asp&lang=se

Steka köttfärs och blanda upp med grönsaker, till en gryta brukar bli gott
  • Dimitra

Vi brukar skiva kycklingfiléer tunt och och koka potatis innan vi går ut. När muurikkan är upphettad över elden så steker vi kyckling och potatis och serverar med medhavd currysås. Enkelt och hur gott som helst uppe på fjället

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • m2rru

Hmmmm.... vad jag blev sugen på plättar nu . Riktiga Muurikka plättar.

Collie är som potatischips, tar man en måste man ha flera
  • sallybuse

Har jag aldrig hört talas om.Men nu vet jag vad de var för nått.Jag bor i Skåne så de är väl därför jag inte vet vad de är för något.

• mammasfavvo

Hej.

Svarar alla i ett inläggg blir lättast så.

Muurikka är en typ av stekhäll, som finns i flera varianter. Ni kan kolla på www.muurikka.se som redan finns angiven i tråden. Maten blir verkligen god och man kan använda muurikan till mycket.

Jo, jag har redan sett dom recpeten, det var dom jag menade på när jag skrev att jag hade några själv :)
    Har hört att det ska finnas recept på mjukbröd att göra på muurikkan, det skulle vara kul att testa :)

MVH Linda

• Atamon

mammasfavvo skrev 2008-02-07 11:39:29 följande:

Hej.Svarar alla i ett inläggg blir lättast så.Muurikka är en typ av stekhäll, som finns i flera varianter. Ni kan kolla på www.muurikka.se som redan finns angiven i tråden. Maten blir verkligen god och man kan använda muurikan till mycket.Jo, jag har redan sett dom recpeten, det var dom jag menade på när jag skrev att jag hade några själv :)Har hört att det ska finnas recept på mjukbröd att göra på muurikkan, det skulle vara kul att testa :)MVH Linda
    Recept på mjukt tunnbröd gräddat i muurikka finns ju på den sida som du hänvisar till
    www.muurikka.se/recept.php
  • mammasfavvo

Atamon:
    Jo, det gör det. Jag ser att jag skrev lite fel, jag menade mjukkaka. Menmen, alla förslag är välkommna :)

Grillsäsongen är ju på G och då är det kul att ha nå nytt att testa :)

MVH Kinda

• Granbarr

Jag brukar göra vanlig sockerkakesmet och ta med i en flaska (pet).
    Efter själva maten så häller jag i lite margarin i murrikan, klickar ut sockerkakssmeten. Vänder på den när den stelnat till lite. Gräddar klart. Supergott och enkelt!

• mammasfavvo

Granbarr:
    Tack,det lät ju riktigt gott.

Kycklingen och potatisen högre upp lät inte så tokigt heller :)

• jossi74

Vi brukar marinera lövbiff i vitlöksmarinad och sedan steker man det tillsammans med wokgrönsaker och så äter man potatissallad till

Svar på tråden Muurikka!!