Muurikka!!
Hej.
Jag efterlyser alla de möjliga recept på mat och bak till muurikkan.
Har några recept men vill ha fler :)
MVH Linda
Hej.
Jag efterlyser alla de möjliga recept på mat och bak till muurikkan.
Har några recept men vill ha fler :)
MVH Linda
ahhaha jag me´!
www.muurikka.se/produkter.php för de intresserade
mammasfavvo skrev 2008-02-06 22:31:25 följande:
Vi brukar skiva kycklingfiléer tunt och och koka potatis innan vi går ut. När muurikkan är upphettad över elden så steker vi kyckling och potatis och serverar med medhavd currysås. Enkelt och hur gott som helst uppe på fjället
Hmmmm.... vad jag blev sugen på plättar nu . Riktiga Muurikka plättar.
Har jag aldrig hört talas om.Men nu vet jag vad de var för nått.Jag bor i Skåne så de är väl därför jag inte vet vad de är för något.
Hej.
Svarar alla i ett inläggg blir lättast så.
Muurikka är en typ av stekhäll, som finns i flera varianter. Ni kan kolla på www.muurikka.se som redan finns angiven i tråden. Maten blir verkligen god och man kan använda muurikan till mycket.
Jo, jag har redan sett dom recpeten, det var dom jag menade på när jag skrev att jag hade några själv :)
Har hört att det ska finnas recept på mjukbröd att göra på muurikkan, det skulle vara kul att testa :)
MVH Linda
mammasfavvo skrev 2008-02-07 11:39:29 följande:
Atamon:
Jo, det gör det. Jag ser att jag skrev lite fel, jag menade mjukkaka. Menmen, alla förslag är välkommna :)
Grillsäsongen är ju på G och då är det kul att ha nå nytt att testa :)
MVH Kinda
Jag brukar göra vanlig sockerkakesmet och ta med i en flaska (pet).
Efter själva maten så häller jag i lite margarin i murrikan, klickar ut sockerkakssmeten. Vänder på den när den stelnat till lite. Gräddar klart. Supergott och enkelt!
Granbarr:
Tack,det lät ju riktigt gott.
Kycklingen och potatisen högre upp lät inte så tokigt heller :)
Vi brukar marinera lövbiff i vitlöksmarinad och sedan steker man det tillsammans med wokgrönsaker och så äter man potatissallad till