• Titti och mini

Var köpa begagnade barn/bebis saker i Stockholm m förort???

Nån med tips?
    Letar efter loppisar/beg affärer m.m. där man kan hitta roliga barn och bebissaker... I stan eller i förorten

• Svar på tråden Var köpa begagnade barn/bebis saker i Stockholm m förort???
  • Hallonpaj

Min skattkammare i Jakobsberg. Fast jag har faktiskt inte varit in och kollat.

• Titti och mini

OK tack - har du hört bra saker om den? Ligger i centrum där eller?

• Hallonpaj

Ja, den ligger i centrum, men utanför gallerian. Vid taxi platserna. Jag har nog hört bra om den. Om du vill ha en utflykt till "förorten" *s* så kan jag visa. Vore kul med en liten AP-träff.

• Titti och mini

ja det vore kul Kan absolut tänka mig en tur ut nån dag Kan höras om det snart tycker jag

• ninan

Ligger en trevlig liten affär med beg. barnsaker på Odengatan, nästan högst upp mot Valhallavägen, minns inte vad den heter. De hade även leksaker som var nya.

• Titti och mini

Ok tack för tipsen Super bra! Är sugen på lite ovanligare grejer

• Hallonpaj

Och jag måste ju in till stan för att lämna tillbaka min hyrda underkjol, på Karlbergsvägen. Är jättesugen på att komma ut och träffa lite folk! Det känns som om alla kompisar bara jobbar och jag bara sitter ensam hemma och föder barn, fastklistrad ammande vid datorn. *s* Behöver träffa lite vuxna människor på riktigt innan jag blir en riktig datanörd.

• Feya

Finns även en butik på söder som heter UNI de säljer både nytt och begagnat. Mest unisex kläder, 70-tal och så

• pssst

BabyBarn på Odengatan, Tant gredelins garderob Karlavägen (Karlaplan).

• Titti och mini

tack igen Vilka bra tips

Hallonpaj - känner exakt likadant. Har haft en mysperiod senaste veckan då sambon varit ledig, men snart börjar vardagen igen Men kanske en fika då i stan?

• AnnaZ

Åh jag saknar alla barnloppisarna i Stockholm... Egentligen vill jag ju inte avslöja alla mina smultronställen men eftersom jag inte bor i Stockholm längre så OK då!

Det är snart ett år sedan vi flyttade så jag är kanske inte helt uppdaterad men jag åkte ofta till:
    * Min skattkammare, i Jakobsberg, som nämndes ovan. Pratsugen och trevlig personal och gott om kläder och ofta fina barnskor.
    * Kasper, vid Kungsholmstorg, Hantverkarg. 37 Många fina kläder och bra storlekssorterat.
    * Emmaus barnbutik, vid Slussen *billigt!*
    * Tusenfotingen, i Ängby, mycket märkeskläder och fina leksaker
    * Läkarmissionen i Vällingby, Siktgatan 8, billigt men utbudet varierar jättemycket, ibland massa fina leksaker och kläder och ibland ingenting...
    * Rackarungar Skånegatan 78. Fråga om du letar efter ngt särskilt. Det kommer in mycket kläder och allt kanske inte är uppackat. Hon hjälper gärna till att kolla "förrådet"
    * Råsunda barnkläder, Råsundav. 107, var inte där så ofta för det låg lite avsides och gjorde därför inte så många fynd där. Du kanske har bättre tur?

Sök på Gula Sidorna för adreser och aktuella telefonnummer.

Och så finns denna länk med alla barnklädesloppisarna! *blänger lite avundsjukt på er Stockholmare*
    hem.passagen.se/barnbytardag/
    Inte så många kvar nu i vår men spara sidan till hösten!
    Loppisen i Scoutlokalen vid Fjällenskolan i Viksjö är extremt stor och bra! Rekommenderas! Avsätt gott om tid och lämna ev. barn hemma! Eller ordna barnvakt till ammade barn som följer med.

Fynda nu ordentligt!
    /Anna

• Titti och mini

Tack så supermycket AnnaZ - ska shoppa för dig också

Svar på tråden Var köpa begagnade barn/bebis saker i Stockholm m förort???