• Mysis nr1

När bytte ni till större kudde?

Undrar lite när det egentligen är dags att byta den lilla tunna kudden som man har till spjälsängen till en mer "riktig" kudde. Hur gjorde ni?

***stolt mamma***
  • Svar på tråden När bytte ni till större kudde?
  • Blossi

Vår dotter snart 2 har ingen kudde fortfarande. Däremot ville sonen ha det vid den åldern. Kan nog vara olika för olika bebisar.

• Me o Mike

Min son var 2 år tror jag när han fick sin kudde.. En platt stackare fick han och den har han fortfarande vid 3-årsålder.

• Muppmamma

När han slutade med spjälsäng vid ettårsålder.

• Boo 79

Jobbar med sängar och det är tusen gånger bättre att ha en låg kudde än en hög, speciellt till barn, men även till vuxna. Tänk att kudden MAX får vara så hög som barnet är "bred" mellan axeln och nacken.

Vi rekommenderar Spjälsängskuddar även till vissa vuxna! Däremot är det ju bra att kanske inte ta den ALLRA lägsta spjälsängskudden, det finns ju ett par olika att välja på, och att byta när kudden har blivit för platt.

• Noklen
    Boo 79 skrev 2008-02-07 18:46:54 följande:
    Jobbar med sängar och det är tusen gånger bättre att ha en låg kudde än en hög, speciellt till barn, men även till vuxna. Tänk att kudden MAX får vara så hög som barnet är "bred" mellan axeln och nacken. Vi rekommenderar Spjälsängskuddar även till vissa vuxna! Däremot är det ju bra att kanske inte ta den ALLRA lägsta spjälsängskudden, det finns ju ett par olika att välja på, och att byta när kudden har blivit för platt.
    Intressant inlägg. Vi ska byta kudde till vår 2 åring men jag har faktiskt haft funderingar på att ge henne en liten tjockare bebiskudde istället för en vuxenkudde.
    ♥ Moa 051020 ♥ lillan bf 16/3 -08 ♥
  • ängeln 25

Boo 79 skrev 2008-02-07 18:46:54 följande:

Jobbar med sängar och det är tusen gånger bättre att ha en låg kudde än en hög, speciellt till barn, men även till vuxna. Tänk att kudden MAX får vara så hög som barnet är "bred" mellan axeln och nacken. Vi rekommenderar Spjälsängskuddar även till vissa vuxna! Däremot är det ju bra att kanske inte ta den ALLRA lägsta spjälsängskudden, det finns ju ett par olika att välja på, och att byta när kudden har blivit för platt.
    oj då ligger vi illa till i vår familj... Alla har höga kuddar.
  • Noklen
    Noklen skrev 2008-02-07 19:56:49 följande:
    Intressant inlägg. Vi ska byta kudde till vår 2 åring men jag har faktiskt haft funderingar på att ge henne en liten tjockare bebiskudde istället för en vuxenkudde.
    En liten följdfråga. Var hittar man en tjockare barnkudde och hur mkt fyllning har en sån?
  • Boo 79

Kudden "trean" från NG Baby hittar man bla i babybutiker, vet ej fyllningen...

• MissXXX

vi bytte nu, när hon blev 10 månader. Hon ville inte sova på rygg annars

• Noklen

Sökte på ng baby och det ska finnas en återförsäljare på orten där jag bor. Hoppas de har den storleken!

Svar på tråden När bytte ni till större kudde?