• Anonym (skämmigt)

Byta lönekonto till annan bank, behålla krediten?

Så här är det: jag har precis fixat bolån på LF och ska i samma veva flytta mitt lönekonto dit från Swedbank. Jag har en kreditskuld på några tusen kronor på min nuvarande bank, kommer banksnubben på LF se denna? Kan jag behålla kreditfunktionen på mitt visakort på Swedbank, men ha lönekontot på LF? Någon bankanställd som kanske vet, please?

• Svar på tråden Byta lönekonto till annan bank, behålla krediten?
  • Anonym

Ja alla krediter syns vid en obligatorisk upplysning. Ett vanligt VISAkort är knutet till lönekontot och går inte att kombinera mellan bankerna. Dock har du ett renodlat kreditkort och exv erhåller faktura för betalning så funkar det att behålla det och ha en annan lönebank.

*beklagar bara bankvalet*
    Anonym (skämmigt) skrev 2008-02-07 07:54:24 följande:

Så här är det: jag har precis fixat bolån på LF och ska i samma veva flytta mitt lönekonto dit från Swedbank. Jag har en kreditskuld på några tusen kronor på min nuvarande bank, kommer banksnubben på LF se denna? Kan jag behålla kreditfunktionen på mitt visakort på Swedbank, men ha lönekontot på LF? Någon bankanställd som kanske vet, please?
  • Anonym (?)

varför inte bara berätta om din kreditskuld? jag bytte bank för 2 dagar sedan. ett av våra bolån gick ut. jag berättade som det var att vi dragit på oss div kreditskulder, tot nästan 60 tusen! vi har klarat av att betala 7 tusen på dessa varje månad, men direkt så bakade den nya banken in dessa skulder i vår nya bolån hos dem. inga problem inga pekpinnar el så.. känns bra + att vi får 7 tusen över varje månad att spara nu!! var helt ärlig tycker jag! lycka till!

• Anonym (skämmigt)

Tack för svaren! Jag glömde helt ärligt bort att nämna kreditskulden, då jag hade väl en sisådär 3 miljoner frågor om bolånet. Om jag nämner den nu i efterhand så känns det som att jag försökt dölja kreditskulden...kanske helt fel tänkt av mig. Men lika bra att göra det om banksnubben lix ser det, hehe. Blev kanske lite väl paranoid i morse när jag kom på det

• Anonym (skämmigt)

...och 7000 kronor (som jag lix ska betala tillbaka i slutet av månaden) lär vara peanuts i bankvärlden

• Anonym

Är krediten så liten och dessutom löst i slutet på månaden så är det inget att ta upp, mer som en löpande utgift tycker jag iaf.
    Anonym (skämmigt) skrev 2008-02-07 17:28:40 följande:

...och 7000 kronor (som jag lix ska betala tillbaka i slutet av månaden) lär vara peanuts i bankvärlden
Svar på tråden Byta lönekonto till annan bank, behålla krediten?