Vad ska man ge i present till 80-årig mormor?
Hej!
Min älskade mormor fyller 80 år.
Jag har ingen susning vad jag ska ge henne i present.
Har ni något skoj tips?
Hej!
Min älskade mormor fyller 80 år.
Jag har ingen susning vad jag ska ge henne i present.
Har ni något skoj tips?
Beror på hur mormor är... Vi köpte till gammelfarmor ett fint vardagshalsband, för det hade hon inte. Det är i den åldern de annrs börjar rensa skåpen, så saker brukar inte vara poppis. Vad sägs om en upplevelse? En god middag på fin resturang, fotvård eller en ansiktsbehandling?
hur pigg är hon? vad tycker hon om?
Foto på dej eller dina barn (om du har?!) är alltid uppskattat.....
När min mormor fyllde 75 så ville hon som vanligt inte ha något. Vi (hennes döttrar med fam.) köpte då bra-å-ha-saker typ kaffe, duschkräm, deo, diskborste mm. och gjorde totalt 75 paket och la i en kartong som vi sedan slog in, det var extremt roligt att se mormors reaktion...
Annars är fotvård uppskattat hos många äldre.
Något paket med lite hudvårdsprodukter skulle hon nog gilla, för hon tycker om att vårda sig.
Hon är en väldigt sportig mormor, men hon ville inte ha något presenkort i sportaffär eftersom hon inte vet hur länge till hon orkar med sin tennis.
Kram
Kanske en prenumeration på valfri tidning om hon gillar att läsa.. eller en lyssnabok om hon ser dåligt... svårt att veta vilket skick en 80-åring är i... Kan ju vara oerhört pigg eller inte.. ...
min mormor fick en ny cd spelare och en ljudbok
I den åldern bukar man ha det mesta, så jag tipsar också en upplevelsepresent, typ fotvård, eller massage.
Varför inte en fin orkidé. Blommar länge och behöver inte vattnas så mycket och ofta...om man nu glömmer det t ex...