• Rosie74

Vad ska man ge i present till 80-årig mormor?

Hej!
    Min älskade mormor fyller 80 år.
    Jag har ingen susning vad jag ska ge henne i present.

Har ni något skoj tips?

• Svar på tråden Vad ska man ge i present till 80-årig mormor?
  • BijouMaBell

Beror på hur mormor är... Vi köpte till gammelfarmor ett fint vardagshalsband, för det hade hon inte. Det är i den åldern de annrs börjar rensa skåpen, så saker brukar inte vara poppis. Vad sägs om en upplevelse? En god middag på fin resturang, fotvård eller en ansiktsbehandling?

• Jennyrockar

Foto på dej eller dina barn (om du har?!) är alltid uppskattat.....

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Barntillverkning pågår

När min mormor fyllde 75 så ville hon som vanligt inte ha något. Vi (hennes döttrar med fam.) köpte då bra-å-ha-saker typ kaffe, duschkräm, deo, diskborste mm. och gjorde totalt 75 paket och la i en kartong som vi sedan slog in, det var extremt roligt att se mormors reaktion...

Annars är fotvård uppskattat hos många äldre.

• Rosie74

Något paket med lite hudvårdsprodukter skulle hon nog gilla, för hon tycker om att vårda sig.
    Hon är en väldigt sportig mormor, men hon ville inte ha något presenkort i sportaffär eftersom hon inte vet hur länge till hon orkar med sin tennis.

Kram

• miie

Kanske en prenumeration på valfri tidning om hon gillar att läsa.. eller en lyssnabok om hon ser dåligt... svårt att veta vilket skick en 80-åring är i... Kan ju vara oerhört pigg eller inte.. ...

• Mamma Jansson

min mormor fick en ny cd spelare och en ljudbok

• whole lotta love

I den åldern bukar man ha det mesta, så jag tipsar också en upplevelsepresent, typ fotvård, eller massage.

• Flox

Varför inte en fin orkidé. Blommar länge och behöver inte vattnas så mycket och ofta...om man nu glömmer det t ex...

Svar på tråden Vad ska man ge i present till 80-årig mormor?