• barajosefine

Ska på 20 års fest med tema 80-tal. Tips?

Ska på 80-tals fest, vill ha alla tips och idéer på typiskt 80-tal så man får en häftig look! Allt från, skor, kläder, smink och smycken? Vad skulle ni själv haft på er utan att det ska behöva kosta en förmögenhet?

?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Selma 061109 ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Ska på 20 års fest med tema 80-tal. Tips?
  • Frk Svår

Min 30årsfest var på temat 80-tal. Det var mycket axelvaddar, tuperat hår, hårspray, blå ögonskugga och markerad rosa rouge. Gärna färgad mascara.

Jag körde en tröjklänning jag redan hade med neonrosa tights under. Hade svarta pumps men hade gärna haft neonrosa om jag haft råd. Köpte neonrosa spetshandskar också. Våfflat hår hade jag också, såg ut som Dee Snyder

Stora plastiga örhängen frodades också på festen. Uppkavlade kavajer i olika färger, snötvättade jeans. Neonfärgat tyll. Bara fantasin sätter gränser

Titta i second hand-butiker. Den lilla i stan vi var i hade tydligen sålt till nästan alla gäster. Våran fest var omtalad i den butiken iaf

• barajosefine
    Frk Svår skrev 2008-02-07 10:35:28 följande:
    Min 30årsfest var på temat 80-tal. Det var mycket axelvaddar, tuperat hår, hårspray, blå ögonskugga och markerad rosa rouge. Gärna färgad mascara. Jag körde en tröjklänning jag redan hade med neonrosa tights under. Hade svarta pumps men hade gärna haft neonrosa om jag haft råd. Köpte neonrosa spetshandskar också. Våfflat hår hade jag också, såg ut som Dee Snyder Stora plastiga örhängen frodades också på festen. Uppkavlade kavajer i olika färger, snötvättade jeans. Neonfärgat tyll. Bara fantasin sätter gränser Titta i second hand-butiker. Den lilla i stan vi var i hade tydligen sålt till nästan alla gäster. Våran fest var omtalad i den butiken iaf
    Va många bra tips. Second hand låter ju bra. Har inte hål i öronen men ska kolla om nån i familjen har några gamla kilpsörhängen i cool färg. Tänkte kanske ha en vit/grå tunika från ginatrico som var grå nedtill liksom. Vet dock inte ifall det är 80-tals stuk över plagget. Sen mörk gråa nästan svarta tajt och benvärmare. Har dock bara lime gröna benvärmare, kanske inte är så snyggt ihop men tanke på att jag bara har bruna stövar med spetsig tå. För det var väl inne då har jag för mig?
  • Belana

Axelvaddar, ju större ju bättre.

Tajta byxor, och så pumps till det.

Luggen: sprayad uppåt, böjd framåt. Och så pudelfrilla på det.

• Balehead

Koboltblå mascara.
    Rosa läppstift och cerise rouge

En doft av Jane Hellen-schampo

En miljard tunna armringar

Benvärmare till stövlar skulle jag nog inte ha haft ens då...

Stövlarna fick man på sig genom att trä in stövelskaften i jeansen INNAN man tog på sig brallorna, för annars fick man inte byxbenen över stövelskaften. Och man måste stå med huvudet mellan benen och spraya upp håret ordentligt.

• barajosefine

Har fikat svarta stövlar nu och vita benvärmare. ska gå ned till en second hand sen och kolla smycken. Sen har jag en vän som är frisör som ska antagligen våffla mitt hår!

• Belana

Sminket är halva looken. Så här såg vi ut när vi var ûbercoola:

- massor med bruncreme (kastanjevatten var poppis...)
    - nivea på läpparna, minst 10 lager så att de är vita.
    - massor av rouge, en rejäl rand
    - blå kajal, bara under ögat. Både innanför fransarna och under fransarna, dubbelt.
    - koboltblå mascara som någon skrev ovan.

En Takanooverall, nedstoppad i Peter Panstövlar vore bra till. Med axelvaddar i. Långa vita tubsockar som benvärmare... En Salomonryggsäck.

• Frk Svår

Jag hade ju blå ögonskugga eftersom jag har blå ögon. Det var väldigt viktigt att ögonmakeupen skulle matcha ögonfärgen . Fuktade applicatorn med vatten så ögonskuggan skulle bli riktigt täckande.

• Mälaröbo

Jag hade pyjamasbyxor och kinaskor...... eller mormorskängor och torgvantar... Jag dööööör!

• barajosefine

Festen är överstökad. Minst sagt tråkigt och onödigt att man la ned tid på en outfit när man stannade i 20min.

Svar på tråden Ska på 20 års fest med tema 80-tal. Tips?