Funkar det att jobba som och plugga till jurist om man har familj???
Visste inte var jag skulle lägga detta, antingen arbete eller studerande men jaja det blir väl bra här.
Sen jag va typ 12 år så ville jag bli jurist, antagligen åklagare, och sätta dit våldtäktsmän och kvinnomisshandlare Inte bara därför såklart men bland annat.
Sen när jag gick på gymnasiet sabbade jag mina betyg så dom blev skit, och när jag samtidigt insåg att jag aldrig skulle komma in på juristutbildningen så la jag dom tankarna åt sidan och funderade på nåt annat som jag skulle jobba som.
Men nu har dessa drömmar hunnit i fatt mig igen och jag känner mig jätteintresserad av lagar och brott och straff och så fort det står nåt på nyheterna osv om nån som gjort något, eller polisarbete, kriminalvård eller rätten osv så läser jag ALLT.... sitter ofta och läser lagboken osv för att få mer kunskap, jag tycker det är SÅ intressant!
Känner att jag väldigt gärna skulle vilja utbilda mig till jurist och sen helst jobba i tingsrätten eller med nånting inom kriminalvården.
MEN.... ett krux... jag har familj och två barn och vi vill gärna ha 3-4... och då är det ju detta att först läsa till jurist och sen jobba som det jättekomplicerat??
Går det att kombinera dessa studier med familj? Går det att kombinera jobbet med familj?
Alltså jag skulle jättegärna jobba som det men familjen går för mig alltid först och om min familj nånsin skulle bli försummad eller åtsidosatt pga jobb eller studier så vill jag inte!
Nån här som jobbar som jurist eller pluggar till det? Hur går det?? Är det jättetufft?
Vidare har jag ju alltså kassa betyg men jag tänkte att om jag verkligen VILL så kan jag göra högskoleprovet om och om igen tills jag kommer in...
Vill gärna höra lite åsikter och synpunkter på hur det är och hur det går, speciellt om nån samtidigt har familj!!!!
Tack på förhand!