• enlitenbitkaka

Egypten - dyrt?

Börjar bli sugna på en resa....kikar lite på Egypten, är det dyrt att leva där? har ni några andra bra tips?

proud to be a syltfisk.
  • Svar på tråden Egypten - dyrt?
  • decimeter

Det är mkt billigt i Egypten,i stort sett allt utom möjligen importerad alkohol. Däremot är inhemska drycker billiga och de har öl och vin som är ok,sprit sådär. I övrigt är det ett fantastiskt land för den som vill ha sol och bad,men ändå lite utöver det vanliga t.ex sevärdheter,utflykter och snorkling i korallrev. I röda havet finns de nordligaste korallreven i världen d.v.s att du måste mkt mer söder ut om du vill se dem nån annan stans.
    Vi åker i Augusti med ving till Makadi,har varit i Hurghada förut.
    Rekomenderar landet STARKT,men alla har olika smak.
    Ursäkta att jag svarade på mer än du bett om och lycka till!

• enlitenbitkaka

tack för det utförliga svaret

Både jag och sambon är nybörjare på att resa....jag har bara varit på GC och Kreta och sist han var utomlands så var han 6-7år

Vi vill ha sol, bad, avkoppling, god mat....men även lite "äventyr", kultur osv. nackdelen med att ha en fästman som läser historia

proud to be a syltfisk.
  • decimeter

Jag rekomender då pyramiderna i Giza och Egyptiska museét i Kairo. Det är allt som man tänkt sig och MYCKET mer! Vi blev hänförda!
    Luxor och Konungarnas dal vill vi verkligen besöka denna gång!

• decimeter

Åh,jag glömde att Egypten har världens finaste bomull och billigt guld!

• allvetande

Jag är också väldigt sugen på en Egyptenresa men tycker att charterresmål ligger långt från det jag skulle vilja se, pyramiderna och Lite i Kairo. Hur gör man då?

• enlitenbitkaka

Ja vi vill också se pyramiderna...vet att ett resbolag  hade utflykt till pyramiderna iaf, en med buss och en med flyg, skiljde ju lite i pris.  Minns inte vilket det var - antingen Apollo , Ving eller fritidsresor var det iaf

proud to be a syltfisk.
Svar på tråden Egypten - dyrt?