Egypten - dyrt?
Börjar bli sugna på en resa....kikar lite på Egypten, är det dyrt att leva där? har ni några andra bra tips?
Börjar bli sugna på en resa....kikar lite på Egypten, är det dyrt att leva där? har ni några andra bra tips?
Det är mkt billigt i Egypten,i stort sett allt utom möjligen importerad alkohol. Däremot är inhemska drycker billiga och de har öl och vin som är ok,sprit sådär. I övrigt är det ett fantastiskt land för den som vill ha sol och bad,men ändå lite utöver det vanliga t.ex sevärdheter,utflykter och snorkling i korallrev. I röda havet finns de nordligaste korallreven i världen d.v.s att du måste mkt mer söder ut om du vill se dem nån annan stans.
Vi åker i Augusti med ving till Makadi,har varit i Hurghada förut.
Rekomenderar landet STARKT,men alla har olika smak.
Ursäkta att jag svarade på mer än du bett om och lycka till!
tack för det utförliga svaret
Både jag och sambon är nybörjare på att resa....jag har bara varit på GC och Kreta och sist han var utomlands så var han 6-7år
Vi vill ha sol, bad, avkoppling, god mat....men även lite "äventyr", kultur osv. nackdelen med att ha en fästman som läser historia
Jag rekomender då pyramiderna i Giza och Egyptiska museét i Kairo. Det är allt som man tänkt sig och MYCKET mer! Vi blev hänförda!
Luxor och Konungarnas dal vill vi verkligen besöka denna gång!
Åh,jag glömde att Egypten har världens finaste bomull och billigt guld!
Jag är också väldigt sugen på en Egyptenresa men tycker att charterresmål ligger långt från det jag skulle vilja se, pyramiderna och Lite i Kairo. Hur gör man då?
Ja vi vill också se pyramiderna...vet att ett resbolag hade utflykt till pyramiderna iaf, en med buss och en med flyg, skiljde ju lite i pris. Minns inte vilket det var - antingen Apollo , Ving eller fritidsresor var det iaf