• Anonym (jobbigt)

jobbiga flytningar,, extremt mycket

är i slutet av min graviditet. har problem med flytningar. det är EXTREMT mycket.. de luktar ingenting och är vita... ibland nästan lite på gränsen till ljusgula/vita

försöker lufta underlivet mycket och går hemma med typ klänning och utan trosor..
    men det går inte så länge, för det bara rinner ur mig (som ungefär sperma efter sex)

är det verkligen normalt?

tror inte jag har svamp eller nåt..

• Svar på tråden jobbiga flytningar,, extremt mycket
  • Joma

Jag har likadant... kan inte gå utan trosor... blir liksom blött nästan..

Jag tror det är helt normalt sålänge inte flytningarna är blod eller blodblandade..

• Anonym (jobbigt)
    Joma skrev 2008-02-07 11:54:32 följande:
    Jag har likadant... kan inte gå utan trosor... blir liksom blött nästan.. Jag tror det är helt normalt sålänge inte flytningarna är blod eller blodblandade..
    skönt att inte vara ensam.. :) men det är ju helt sjukt.. alltså det är ju äckligt när det droppar på golvet nästan.. fy vad man får stå ut med!!
  • Joma

Vilken vecka är du i?

Är du säker på att det är flytningar och inte fostervatten som börjat läcka? Kan vara slemproppen som är på gång att gå.

• Anonym (jobbigt)
    Joma skrev 2008-02-07 11:58:06 följande:
    Vilken vecka är du i?Är du säker på att det är flytningar och inte fostervatten som börjat läcka? Kan vara slemproppen som är på gång att gå.
    v 34. fostervatten är väl inte vitt?

hur vet man om det är slemproppen?
  • Joma

Nej fostervattnet är inte vitt, jag tycker att det låter som vanliga flytningar.

Låter lite tidigt för att vara slemproppen men den är mer som en tjock flytning om jag har förstått det rätt. Som slem mer...

Tror nog att det bästa du kan göra är att använda trosskydd, det gör jag när det är som värst.

• Anonym

har oxå mycke flytningar och är i vecka 22..har haft flytningar hela graviditeten..är jobbigt jag känner mig ofräsch!jag byter trosor ca 2 ggr/dagen!

• Anonym
    Joma skrev 2008-02-07 12:05:40 följande:
    Nej fostervattnet är inte vitt, jag tycker att det låter som vanliga flytningar. Låter lite tidigt för att vara slemproppen men den är mer som en tjock flytning om jag har förstått det rätt. Som slem mer...Tror nog att det bästa du kan göra är att använda trosskydd, det gör jag när det är som värst.
    blir varmt och lättare att få svamp om man har trosskydd..bättre att byta trosor oftare!
  • Anonym (samma)

Det är inte fostervatten eller slemproppen antagligen utan bara mycket flytningar, har precis samma besvär jag, haft det i kanske 10veckor nu, är idag i vecka 36 och det rinner nästan igenom trosorna ibland, riktigt äckligt tycker jag.. känns som om man kissar på sig nästan ibland när det rinner längst benen och man inte har tillgång till en toa just precis då

• Anonym (jobbigt)
    Joma skrev 2008-02-07 12:05:40 följande:
    Nej fostervattnet är inte vitt, jag tycker att det låter som vanliga flytningar. Låter lite tidigt för att vara slemproppen men den är mer som en tjock flytning om jag har förstått det rätt. Som slem mer...Tror nog att det bästa du kan göra är att använda trosskydd, det gör jag när det är som värst.
    ja det är säkert bara överjävliga flytningar.. :) trist bara. sen svettas man som en gris också.. man känner sig såååå sexig :P
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (samma) skrev 2008-02-07 12:11:56 följande:
    Det är inte fostervatten eller slemproppen antagligen utan bara mycket flytningar, har precis samma besvär jag, haft det i kanske 10veckor nu, är idag i vecka 36 och det rinner nästan igenom trosorna ibland, riktigt äckligt tycker jag.. känns som om man kissar på sig nästan ibland när det rinner längst benen och man inte har tillgång till en toa just precis då
    ja precis, biland får man nästan "menskänsla" som att oooh shit, nu kommer det nåt!

brukar det här ge med sig efter förlossningen? någon som vet.. alltså man får ju avslag istället.. men när det upphör?
Svar på tråden jobbiga flytningar,, extremt mycket