vad händer om polisen stannar mig?
och jag har körförbud på bilen?
Måste ha den idag, imorgon ska den på verkstad för att sedan bli ombesiktigad.
Vet ni? vad är det värsta som kan hända?
och jag har körförbud på bilen?
Måste ha den idag, imorgon ska den på verkstad för att sedan bli ombesiktigad.
Vet ni? vad är det värsta som kan hända?
Jag tror att du kommer bara få stora böter
Böter om det inte är så stora fel på bilen så att den är köroduglig. Fast då hade du troligtvis fått körförbud direkt vid besiktning. Jag förmodar att den har trafikförsäkring?
Säg att du är på väg till verkstaden. Berätta att du har ju tid där i morgon. De kan ju kolla upp det om de vill. Är polisen på bra humör händer inget, är polisen på dåligt humör får du böter.
Det är ett litet fel som inte har så stor betydelse...
Hur stora böter man man få? Kan man få lämna bilen på platsen ?Jaghar halvförsäkring på bilen
Nä, jag tror inte att du måste lämna bilen på plats. Du får garanterat köra till verkstaden. Det är ju faktiskt lagligt att köra dit även om man har körförbud. (Ifall det inte nåt jätteallvarligt, som att bromsarna inte fungerar)
HAHA! nej, bromsarna fungerar fint..dumt att utsätta sig i trafiken annars...
Hoppas polien är snäll då om han stannar mig, kanske han inte ger mig böter om jag börjar grina...=)
Är det körförbud på bilen tror jag du måste ordna bärgare från platsen eller bogsera bort den.
Anonym (mmm) skrev 2008-02-07 16:17:25 följande:
Det var 2004.
Att en bil har körförbud kan i huvudsak bero på två saker:
En bil med körförbud enligt punkt 1. ovan får köras kortas lämpliga väg till en reparationsverkstad för reparation och kortast lämpliga väg till Bilprovningen för besiktning.
En bil med körförbud enligt punkt 2. ovan måste bärgas från uppställningsplatsen för tranport till den plats den där den ska repareras. Därefter får bilen endast köras kortast lämpliga väg till Bilprovningen för besiktning.