j'vla noskvalster
ska man nu behöva punga ut med över 600 spänn för en "icke-undersökning" och tre tabletter...
ska man nu behöva punga ut med över 600 spänn för en "icke-undersökning" och tre tabletter...
va!? När våra får noskvalster så kostar tre sprutor 300 kr och denna spruta avmaskar samtidigt. Funkar dock inte på collieraser då de är känsligare.
En fråga till er med erfarenhet av noskvalster (ja på era hundar alltså). Kan de påverka allmäntillståndet på nåt sätt? Jag tycker hunden varit tröttare de två sista dagarna (berättade jag givetvis för veterinären), och särskilt idag. Nu har han iofs fått sin medicin och det stod på FASS att den kunde ge trötthet, men ändå, var ju lite småhängig innan...Han äter som han ska, och när det händer nåt kul ute har han liksom inte tackat nej men inne sover han nästan bara, mycket mer än förut. Tog febern runt lunch, hade normal temp. Dricker och äter som vanligt. Men jag blir ju lite orolig ändå så klart...
Ringde vet. i morse, han tyckte inte det verkade vara någon fara, sa även att hunden kan ha fått en förkylning. Så länge tempen inte går över det normala är det inget att vara orolig för.
Tack för era svar!
har kört behandling mot noskvalster men jag vet i tusan om det är det.
i vilket fall som helst så kommer det och går och även om han inte träffar andra hundar så kommer det tillbaka efter behandling.
Konstigt eller smittar det luftburet på distans tro? Luktsinnet är det garanterat inge fel på i alla fall *s*
Fick även höra att min beardis skulle ha det men jag är tveksam där med.
well, inga symptom av något nu i alla fall så då är det väl frid och fröjd. =)
pst
och på inlägget svarar jag att tabletterna som jag fick kostade 75kr styck och det gick åt 3 stycken