• oMaryLouo

Någon som köpt ett kök från Polen?

Vi funderar på att köpa ett kök från Polen men behöver ha lite tips. Är det någon som gjort det här? Finns det någon bra hemsida att titta på vad som finns?

• Svar på tråden Någon som köpt ett kök från Polen?
  • Ellah

Eftersom halva min bekantskapskrets är polska (inkl moi) så har nästan halva min bekantskapskrets polska kök.

Finns massor av butiker som säljer, allt ifrån stora butikskredjor till mindre butiker med mer designande grejer på nätet.

Ska ni ner och hämta det, i så fall vart vill ni åka, så kan jag ge er bättre tips på någon konkret affär/sida?

• oMaryLouo
    Svar på #1
    Åh! Va kul med svar på en gång! Alltså.. jag kan ju inte säga vart vi ska åka eller så. Men ja vi ska hämta det. Min svärfar är inom däckbranschen och köper däck från Polen så det är väl meningen att det ska hämtas eller skjutsas hit på något sätt. Men har du tips på någon hemsida? Vore kul att titta lite.
  • Ellah

Vet du var han kör, eller vad han kör förbi? Är det Gdynia hållet eller Swinoujscie? Det enklare att hitta något om jag vet var.

Kan han inte hämta upp en massa grejer till mig med?

• oMaryLouo
    Svar på #3
    Jag har iiiiiingen aning! :) Kan ingenting om Polen. Men jag kan ju höra mig för. Det här är bara nånting som vi kom på igår.. (Eller svärfar kom på) och jag hörde bara sambon nämna nånting om det! Blev så sugen på att titta lite bara. Men som sagt. Jag ska höra mig för. Tack för att du är så omtänksam!
  • Ellah

Jag kan se om jag hittar lite allmänna sidor. Återkommer!

• musli

Åh vad bra att vi har dig Ellah!!!
    Är också nyfiken på polska kök!!!

• oMaryLouo
    musli skrev 2008-02-07 13:15:48 följande:
    Åh vad bra att vi har dig Ellah!!!Är också nyfiken på polska kök!!!
    Åh! En till som funderar! :)
  • Ellah

meblewrzosowa.pl/index.php (gå in på "Zdjecia" till höger, klicka sie på nästa "nastepne" under bilden)

www.bim.pl/search,--,,21,0,,,kuchnia.html

en.meble.vox.pl/ (möbelsida på engelska)

domawoj.com/kuchnia-zabudowy-c-91_272.html

multizakupy.pl/kategoria_277_436-Zlewozmywaki (jranar och grejer)

www.caromeble.pl/index.php&osCsid=3073e79fc2538718177f53f96d879be8 (engelskspråkig, såg ut som att de hade kök med)

Och så finns ju Ikea som är lite billigare i Polen än i Sverige, www.ikea.pl

Finns massor av andra "supermarkets" med köksmöbler, men som sagt, det är svårt att hitta om jag inte vet var.

• Ellah

Fortsätter , allt kanske inte är rena kökssidor men det finns köksmöbler där (förhoppningsvis) ;

www.dyskontmeblowy.com/index.php&osCsid=6c6d7683068443dd7a96ad4cca566c5c

www.kupmeble.pl/oferta,2,Meble_do_jadalni.html (Under kategorin "Meble do jadalni" finns det mesta till köket, bara klicka på underkategorierna.)

www.meble-brw.com.pl/index.php

www.meblejunior.pl/sklep/-c-1.html (under meble systemowe, kan man hitta en del köksmöbler, klicka på namnen tex COOL)

www.wfm-kuchnie.pl/index.php (engelskspråkig)

www.maleccy.com.pl/realizacje,kuchenne,en.html (engelskspråkig)

www.insidestudio.pl/index_eng.html

www.klimek-klus.pl/index.php (allt som det står kuchnia framför är till köket)

www.meblekuchenne.pl/katalog.htm

www.stefaniak.gpe.pl/kuchnia.html

www.atlas-kuchnie.com.pl/

www.cedros.pl/en/

www.meble.rybnik.pl/index_meble.htm (finns under kat. meble drewniane, och meble MDF)

Det kanske räcker för stunden?

• Roy_eriksson88

Nu är denna tråd väldigt gammal.. men jag tänkte göra första hjälpen se om jag kan återuppliva den.

har med tänkt köpa kök från Polen då pengar inte växer på träd.
    jag och min sambo får vårt hus 1 feb 2017.
    ett hus som vi länge drömt om och har man väntat 5 år så är 6 månaders väntan inget att diskutera.

det jag tänkte fråga är hur det gick?

och  ellah kan man beställa från sverige och få det hem fraktat?

Svar på tråden Någon som köpt ett kök från Polen?