• Spillerill

Kan jag måla med vattenbaserad målarfärg?

Tänkte måla om på toaletten och har läst på färgburken att färgen är fri från starka lösningsmedel och är vattenbaserad. Gick in på colorama.se där det stod att det gick alldeles utmärkt att måla med vattenbaserad färg när man är gravid. (www.colorama.se/Proffs.aspx&SubFolderID=72&ArticleID=386) Endå känner jag mig lite osäker. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kan jag måla med vattenbaserad målarfärg?
  • Leopi

Hej ja du kan lungt måla med den, fråga bm och hon sa att det var ingen fara så har målat babyrum och vagga. :) tänk bara på för din egen skull om du står i litet utrymme eller så att få in frisk luft :) babyn trycker ju gärna på luftvagarna så ibland kan man bli lite yr så öppna ett fönster eller något!!

• Imox

det ska få bra men är vattenbaserad färg ens bra att ha i badrum???
    finns ju spec våtrumsfärger

• Spillerill
    Svar på #2
    Imox skrev 2008-02-07 14:12:57 följande:
    det ska få bra men är vattenbaserad färg ens bra att ha i badrum???finns ju spec våtrumsfärger
    Eftersom det bara är en toalett så går det bra. Ringde och frågade idag eftersom jag var osäker men dom sa att det inte var något problem. Annars hade det ju varit en annan sak. ^^
  • Honey Bunney

Hej,

Vi har precis flyttat och håller på att renoverar hemma för fullt. Är gravid i v.34 och vi har i princip målat om i alla rum Med vattenbaserad färg och det har gått jätte bra! Har en morbror som är målare och han säger att dagens färger är säkra och att det bara är att måla på som gravid!

Lycka till med målandet!

~Vår lilla tjej kommer 2008-03-21~
  • Imox
    Spillerill skrev 2008-02-07 14:19:07 följande:
    Svar på #2 Eftersom det bara är en toalett så går det bra. Ringde och frågade idag eftersom jag var osäker men dom sa att det inte var något problem. Annars hade det ju varit en annan sak. ^^
    okej uppfattade inte att det braa va en toalett läser nog inte så noga :)
Svar på tråden Kan jag måla med vattenbaserad målarfärg?