ont i svanskotan
gör sååå ont i svanskotan till och från. känns som när man slagit i den. det kommer när ja suttit på en "platt" stol (alltså utan dyna el en sån formad stol)
nån mer? e de nåt ja kanske bör kolla upp??
gör sååå ont i svanskotan till och från. känns som när man slagit i den. det kommer när ja suttit på en "platt" stol (alltså utan dyna el en sån formad stol)
nån mer? e de nåt ja kanske bör kolla upp??
Jag har samma sak och har haft det de senaste veckorna.... Inte ont i själva svanskotan men runt om den. Gör jätteont när jag sutti länge vilket jag gör på mitt job...funderar på att ta med mig en kudde att sitta på även om det ser dumt ut, men vad gör man...?
Linda
Samma här, det var värre direkt efter förlossningen och satt i i ca ett år. Efter det började det bli bättre men svankotan (eller något ) låser sig då och då. Hur länge sedan är det ni har fött?
Jag har inte fött ännu, är i v25....
Hade oxå jätteont i svanskotan i början av min grav. Nu e det inte så farligt har ff ont men inte så mycket.
Hade jättesvårt att sitta på hårda stolar el överhuvudtaget några längre stunder.
Va hos läkaren med det, men de sa att det förmodligen hade med foglossningen att göra. Inget man kan göra nått åt o inget att oroa sig för. Vet att han noga kollade så att jag hade ful känsel i ben o fötter annars kunnde det va så att nån nerver hamnat i kläm.
Så om du känner domningar i benen el att du tappat känsel nånstans i ben el fötter ska du kanske ta dig till en läkare. Annars tror jag inte att du behöver oroa dig.
Men om du gör det ändå så e det ju bättre att gå till en läkare oavsett för det e ju aldrig bra att gå o orora sig i onödan
Lycka till!!!!
Jag e ff grav i v35
är i v 17. hoppas innerligt att de inte håller i sig. foglossning? inte riktigt me på noterna va de e..
zackarias - ja har inte tappat känsel, men fötterna å benen å( tom skinkorna) somnar lätt om ja suttit still en stund..
bäst å kolla upp de tror ja.
tack för svaren :)
Jag hade svår foglossning men det satt mer utåt höfterna, ont vid svanskotan kom efter förlossningen. Hoppas jag inte skrämmer er för mycket nu. Ta det kugnt och rör på er lagomt och sitt när ni behöver.
Lycka till och ta hand om magarna!
Jag vet inte om mitt onda kring svanskotan har med folossning att göra då jag inte får ont av något annat tex om jag går långt eller liknande, bara om jag sitter ner länge.... Har vant mig vid det ganska bra nu och hoppas inte det blir värre för än så länge kan jag stå ut med det....
Jag har ont i svanskotan när jag ska sitta och har gärna en kudde då. Men jag tror inte det är foglossning. Jag är bara i vecka 15.
Jag har samma problem.. Känns som att det låser sig, får lägga "kotan" till rätta men det går bara i vissa ställningar, knakar något ohyggligt högt och gör förbannat ont.. Har haft ont sedan -94 då jag blev påkörd, men värken har nu blivit värre tackvare graviditeten.. Min BM skrev ut en remiss till en privat sjukgymnast. Ska ringa dit på Måndag och fråga när jag kan komma.. Jag har väl antagligen blivit "skadad" i ryggen efter olyckan, hoppas bara att sjukgymnasten kan hjälpa mig med mitt problem, står inte ut med värken längre... aj aj aj aj!!!
men jag är GLAD att jag är med bebbe... Puss på dig mitt hjärtegryn..