• Anonym

Att ha två jobb

Om man jobbar heltid på ett jobb, 5 dagar i veckan, men jobbar extra på ett annat jobb, kvällar och helger, gäller då dygnsvila och att man inte får jobba x/xx antal dagar i sträck osv?

Man skulle kunna jobba 7dagar i veckan osv, eller spelar det in iaf?

Ifrågasätt inte varför, tack.

• Svar på tråden Att ha två jobb
  • Anonym (jag)

kan tänka att lagen ska gälla ändå, men att de olika arb givarna inte vet om varandra o därför inte tillämpar regeln.

vet en som jobbade 2 jobb o de blev knas m skatten så han fick super mycke i rest skatt, kanske mindre kul

• Anonym

Hur fixar man det isf då, så man kan ha två jobb utan att det blir fel med skatten mm.

• Anonym (jag)

kontakta skatteverket kanske? o få dra högre skatt var månad kanske, eller att man räknar m att få kvarskatt så man sätter undan till det varje månad? ärligt så vet jag inte riktigt

• Anonym (***)

Hej!

Jag har 4 jobb!..funkar alldeles utmärkt, man betalar bara extra skatt som de drar varje månad!..

• Anonym

Anonym (***) skrev 2008-02-07 15:16:19 följande:

Hej!Jag har 4 jobb!..funkar alldeles utmärkt, man betalar bara extra skatt som de drar varje månad!..
    Betalar man extra skatt på det huvudjobb man har eller extra skatt på alla jobben?

Hur kan det egentligen bli så fel med skatten om man har två eller fler jobb?
  • Anonym (***)

Jag betalar extra skatt på mitt ordinarie heltids jobb samt ett av mina extra jobb jag brukar få det att gå jämnt ut med lite avdrag o så

• M C Catta

Ni som jobbar extra utöver ett fast heltidsjobb? Har ni anmält detta hos er ordinarie arbetsgivare? Fast sånt kanske bara gäller inom offentliga sektorn eller inom skolväsendet?

• Anonym

oj 4 jobb...vad har du för jobb?
    Anonym (***) skrev 2008-02-07 15:16:19 följande:

Hej!Jag har 4 jobb!..funkar alldeles utmärkt, man betalar bara extra skatt som de drar varje månad!..
  • Anonym

M C Catta skrev 2008-02-07 16:27:47 följande:

Ni som jobbar extra utöver ett fast heltidsjobb? Har ni anmält detta hos er ordinarie arbetsgivare? Fast sånt kanske bara gäller inom offentliga sektorn eller inom skolväsendet?
    hur tänker du då?
    Offentlig sektor, vad ingår i det?
  • M C Catta
    Anonym skrev 2008-02-07 16:37:10 följande:
    M C Catta skrev 2008-02-07 16:27:47 följande:
    hur tänker du då?Offentlig sektor, vad ingår i det?
    När jag har praktiserat på skolor har jag i samtal med rektorerna fått reda på att den arbetsgivaren (rektorn alltså) måste godkänna om man har arbeten eller eget företag på sidan av. För att detta skulle kunna påverka det ordinarie arbetet. Jag tyckte att det lät helt befängt men tydligen står detta i anställningsavtalen... Men kanske bara gäller skolor...
Svar på tråden Att ha två jobb