• Heidsan

Är det någon som använt herbalife?

Har tankar på att börja med herbalife, men undrar om det är gott och bra.
    Är det någon som har använt det och har åsikter om det?

• Svar på tråden Är det någon som använt herbalife?
  • axelsmamma

Jag säljer hebalife och har själv andvänt det för att gå ner i vikt men just nu har jag en paus eftersom jag är gravid men ska börja sen igen.

Själv tycker jag att det är jätte bra och smakar inte "kattskit" som en del säger,som tur är så finns det ju i flera smaker.som sagt smaken är ju som baken-delad.

Jag tycker att du ska göra ett test och se vad du tycker.

• Heidsan

Vilka smaker tycker du är godast?

• ojoj

Jag har också använt herbalife tidigare och tycker att det har varit jättebra men tyvärr lite dyrt. Jag bara älskar vaniljpulver blandat i iskall mjölk med mixade färska jordgubbar.

• Fru Indosaurie

Jag har också använt herbalife. Tycker att det smakade apa. usch, riktigt otäckt. Och extremt dyrt. Då är naturdiet mkt godare.
    Det finns väl nån guld kur eller något sånt med herbalife där man får soppor, också otäckt.
    För att inte tala om alla tabletter man ska svälja. huh.

Men det finns väl dom som gillar det också =)
    Jag gick ner en hel del i vikt. Gick dock upp dom lika fort efteråt vid blotta tanken på att få äta normal mat.

• cillidi

jag provade det för några år seda och visst hjälpte det men sen när man ska äta vanlig mat så går man ju upp dubbelt.Kroppen är inte gjord för att leva på pulver.okej dom sol lider av fetma men inte vanliga överviktiga(typ 10kg) jag tycker att viktväktarna är jätte bar och där får man ju äta allt och ändå går man ner!!!

• Themis

Produkter som Herbalife gör mig så totalt pissed off!!!

Enligt läkare och näringsexperter som Rössner så är Herbalife= skräp.
    Bara försäljningssättet borde dessutom få alla tänkande människor att bojkotta det. Om du ändrar dina kostvanor så blir du smal både med och utan preparatet, därför "funkar det" för en del. Man kan lika gärna köpa sågspån och äta, det "funkar" det också....

Dessutom påstår Herbalife att deras produkter innehåller "allt vad man behöver" men innehåller t ex bara hälften så mycket folsyra som en vuxen behöver, och bara 25% av vad en kvinna som vill bli gravid rekommenderas att ta. Man kan alltså även kalla det "fyrdubbla min risk att få barn med ryggmärgsbråck" om man kör en sån kur innan graviditeten och äter taskigt för övrigt.

Lite gamla omdömen om Herbalife finns här, det finns givetvis ingen seriös läkare som vill ta i sånt trams med tång så det är därför det inte skrivs mer om det idag:

home.swipnet.se/levbra/herba.htm

Läs även vad näringsexperterna på tidningen Iform skriver om olika pulverdieter, de har sin åsikt om Herbalife klar:

www.iform.se/Crosslink.jsp&a=731

--
    Det finns inga genvägar till en hållbar sund vikt. Men om man nu ska köra pulver som nödlösning eller snabbstart så finns det bättre produkter än Herbalife!

Svar på tråden Är det någon som använt herbalife?