• Coursell

Ställde frågor på Kicks, och blev 1050:- fattigare, behöver man allt?

Gick in på Kicks och ställde lite frågor om vad man kan behöva för daglig skötsel av ansikte, eller som grund innan sminkning...
    Skit, jag har hur många tuber som helst med mig hem!!! Behöver man verkligen allt?
    Dagkräm, konseler, cleaner, scrub, ögonkräm, läppkräm, serum bla bla.....

Blev medlem och fick göra en hud..nånting...och fick en förpackning prover (som jag tydligen var i stort behov av) på köpet om jag köpte två produkter.
    (köpte 4 saker för 1050:- )
    Blev jag blåst?

Gisses tjejer, förvisso hade jag ingenting innan, men är man i behov av så många olika grejer?

Pif-utlottning i min blogg! bettanspysselblogg.blogspot.com/
  • Svar på tråden Ställde frågor på Kicks, och blev 1050:- fattigare, behöver man allt?
  • Lisa1976

ha ha ha vad kul, nä jag tror inte du behöver allt. Dom såg nog en chans att sälja så mycket som möjligt!

• Missimo84

Asså behov och behov, jättesvårt att säga. Vet ju inte om du fick en tub med tårtgele eller vad. hehe vad exakt kom du hem med?

• Frk Svår

Haha, förlåt, men snacka om bra försäljare!

Men 4 saker för 1050 tycker jag inte låter livsfarligt. Det beror ju på vad du har för hy osv. Visst, det finns billiga produkter till de flesta hudtyper men därmed inte sagt att de fungerar. Själv köpte jag 3 produkter för 1625

• Fia Lundbom

Jag tycker det var dyrt. Jag skulle nog inte ha gått på det..

Jag köper mina produkter på apoteket
    Betydligt billigare.

• Amira

Jag tvättar ansiktet med vatten ibland, det är i princip den enda "skötseln" jag gör och det räcker. Har perfekt hy...

• delifi2

jag tvättar mitt ansikte med honung och sen sköljer av det med vatten, hyn är honungslen kan jag säga.....

• Fluffguf

Det är väl inte så farligt dyrt, det man ska satsa pengar på är ju rengöring och krämer, utan en bra grund blir sminket sämre. Vad exakt var det du köpte?

• leijha

Det beror på vad man har för hudtyp. Vissa saker är ju viktigare än andra,ex rengörigen. Till det behöver man en ansiktsrengöring o ett anisktsvatten. Ansiktiskrämen är också ganska viktigt. Sen så behöver man ju inte ett serum eller en ögonkräm om man inte har speciella behov,ex om man är extremt torr,eller vill få fastare hud. Ett serum går in mkt djupare än en anisiktskräm.

En scrub är ju alltid bra rengöring. Man ska tänka på att scruba ansiktet innan man lägger på en anisktsmask för bättre effekt.

• Coursell

Vad jag köpte...hm Nu ska vi se...
    Jag köpte en dagkräm i tub och en scrub av märket Biotherm. En conseler "forget it" och Light ...(nån kräm för hela ansiktet), de två sista är smink och även dem av märket Biotherm. Sedan fick jag en kartong med biothermprodukter

en liten ansiktsvatten
    En mini ögonkräm
    Liten tub superserum till torra partier
    en tub rengöringsgele
    En liten glasburk dagkräm
    en liten tub fet "kräm" för torra läppar
    .

Låt oss säga att hon fick skriva en lista på vad jag skulle använda först osv

• Fluffguf
    Svar på #9
    Det låter som bra grejer tycker jag. Jag har inte provat biotherm själv förstås så jag vet inte säkert
  • Pikaur

Oj! Jag använder mig av tvål och vatten...

• Coursell

Jag sa att jag var en stressad tre-barnsmamma från landet, men hon menade att jag skulle klara av den dagliga proseduren på fem minuter...mmm När jag lärt mig kanske

• MajaW

Jag kan säga att jag behövde då inte allt det där när jag var runt 20, men idag vid 34 är allt nödvändigt =) Jag tycker inte att du blev det minsta blåst. Biotherm har bra produkter tycker jag.

• Poena

Nej, jag tycker inte det var fasligt dyrt.
    Själv använder jag:

Rengöringsgel från Dermalogica
    Ansiktscreme från Dermalogica
    Scrub (microderbasion) från Dr Brandt - 1 gång i veckan
    Ögoncreme - Dr Brandt

Skulle jag köpa allt nytt kostar det nog runt 1500 - 2000:- men då räcker det också ett halvår. Är det bra saker så är det värt pengarna tycker jag

• miagräddnos

Jag tycker att Biotherms produkter är jättehärliga. Men det jag fastnade för i ditt inlägg är vilken supersäljare du råkat ut för ....eller så är du en drömkund tror dock att du blir nöjd.

• Missimo84

Jaha då vet jag vad du kom hem med. Räcka ut tungan
    Biotherms produkter är helt ok om man tål dem. Använder bl.a. dera läppstift och makeup remover helt underbara kan jag säga. Dock kan jag tyvärr inte använda deras rengörings serie, då jag får utslag.
    Tycker att hon i butiken gjorde ett bra jobb, produkterna du köpte är enligt mig a och o, så länge du tål dem. De andra produkterna som låg i "kartongen" prova dem och se vad du tycker, en del av dem kanske du kommer stormtrivas med andra inte.
    Hon i butiken visade dig ett prisvärt märke, som inte tillhör de allra dyraste men som samtidigt håller waaay högre standard än det som du kan köpa i t.ex. en vanlig mataffär.

Sen finns det självklart folk som inte använder något alls, bara tvål eller alternativa produkter som t.ex. honung. Var och en gör ju som passar en själv. Men att inte använda något alls, ja då får man skålla sitt ansikte med varmt vatten för att få det hyffsat rent, har du dessutom makeup på dig, då blir det inte rent, utan nog bara en smet.
    Honung har jag inte testat lite nyfiken på vilken honung man använder.
    Endast tvål, förvisso blir det nog rent, om sminket inte är vattenfast eller väldigt mycket fett i. Men jag skulle nog få väldigt torr hy av det.

• Indianica

Ska man vara rent krass är ju allt_det_där ett skapat behov, det är t ex inget man lider av som fattig afrikan av att inte kunna nyttja....vi ska ju ha klart för oss att vi snackar lyxkonsumtion Jag är dock ingen benhård motståndare till lyx. Kostar gärna på mig lite dyrare smink, hårprodukter och dyrare matvaror exempelvis. Hudvården är jag dock snålare med, men köper dyrt ibland. Nackdelen med vissa dyrare produkter kan vara om de är odryga. Om du t ex "behöver" köpa nya produkter om en månad för att dessa är slut tycker jag nog det var ett mindre bra köp, troligtvis kommer du då bara köpa en enstaka produkt max om du inte tyckte alla var mirakel (vilket sällan är fallet).

Men låt oss säga så här, välkommen in i lyxsmink- och hudvårdsklubben, nu är du invigd

• Coursell

Nja....jag kanske skulle ha gått in där och sagt att " jag har inte en enda hudvårdsprodukt. Ge mig 1!!! som jag inte klarar mig utan
    Då hade jag nog fått med mig mindre hem.

Säkert en drömkund Sliten 3-barnsmor som kommer in och vill "unna" sig någotOskyldig, men visst, jag är 34 så nåt behöver jag väl.
    Det roliga är att hon fick det att kännas som att Hela mitt ansikte kommer att rasa ner i småbitar om jag inte använder alla dessa produkter dagligen...

Sedan gjorde jag det jag var på väg till igentligen...Gick till en ny frisör och gav order om att klippa en modärn lite fränare frisyr. Och KAN ni gissa? Hon kunde inte förstå hur jag kunde klara mig utan minst tre av produkterna i deras hylla  
    Men det får bli en annan månad

• ann0rlunda

Jag rengör med honung morgon och kväll. Fungerar skitbra. :) Inte haft en finne eller blemma på veckor :D Så det fungerar verkligen och hyn blir kanonlen.

Svar på tråden Ställde frågor på Kicks, och blev 1050:- fattigare, behöver man allt?