• Viggo och pyrets mamma

Dunderkur för tröga mamma magar

Ville bara tipsa er andra om en dunderkur som jag fick recept på av min Bm om man är trög i magen som gravid, vilket handen på hjärtat, nog många av oss är....

Rävlandablandning:
    1 dl linfrö
    1 dl vetekli
    2,5 dl vatten
    Rör samman och ställ i kylen att svälla en stund.

När allt vatten sugit in så rör man ner barnmatsburk med katrinplommonpuré.

1 msk morgon och kväll tillsammans med ett stort glas vatten håller magen i ordning.

Gillar man inte smaken av katrinplommon kan jag glädja er med att det inte smakar katrinplommon överhuvudtaget, det ser ut som nåt katten släpat in men jag lovar att det inte smakar så äckligt som det ser ut. Håller sig i kylen i en burk med tättslutande lock utan problem.

Hör gärna av er om det funkar lika bra för er som det gjort för mig!

• Svar på tråden Dunderkur för tröga mamma magar
  • Minxy

Oh! Det här tipset skulle jag velat ha när jag var i v. 15 ungefär - det var då jag började få rejäla problem med magen.
    Nu finns det (tyvärr?) ingen anledning för mig att prova - är i v.38 och sedan typ 2 dagar tillbaka har jag blivit värsta racerbajsaren! Herregud - går på toa och gör nr 2 dagligen och är INTE hård i magen! Värsta glädjen

Men tror säkert det här tipset funkar jättebra.

Gravid i vecka 38!
  • johannaringer

Jag kan rekomendera att baka bröd med loppfrön/physillumfrön i. Jag har inte haft några problem med magen under hela graviditeten.

• Supertesco

Åh, det låter som något jag kanske borde testa! Skulle vara trevligt att få gå på muggen och göra nummer två lite oftare än nu.

• Viggo och pyrets mamma

Det var min tanke också innanjag testade denna dunderkur, vartenda toabesök var en kamp kan man säga men efter 3 msk alltså 1 1/2 dag så var min mage som vanligt igen. De kom på denna kur på ett äldreboende som ligger just i Rävlanda här i Gbg för att slippa ge de äldre lavemang och det funkade finfint så nu får gravidisarna utnyttja det också.

Supertesco skrev 2008-02-07 16:25:43 följande:
    Åh, det låter som något jag kanske borde testa! Skulle vara trevligt att få gå på muggen och göra nummer två lite oftare än nu.
  • Babe

Låter som rävgift, men kan vara effektivt! Skriver ner receptet, tack för att du delar med dig! Det positiva är ju att man bara behöver ta 1 msk av röran.
    Tack/Babe

• Viggo och pyrets mamma

Precis min tanke när Bm gav mig receptet, låter som rävgift och ser mer eller mindre ut som det, men det är inte så farligt faktiskt och då har jag ändå svårt för sånt som ser vidrigt ut.
    Men skölj ner det med vatten så går det bra för smaken är det inget fel på egentligen, smakar inte så himla mycket faktiskt.

Babe skrev 2008-02-07 19:28:22 följande:
    Låter som rävgift, men kan vara effektivt! Skriver ner receptet, tack för att du delar med dig! Det positiva är ju att man bara behöver ta 1 msk av röran.Tack/Babe
  • Viggo och pyrets mamma

Puffar lite så fler ser tråden.....

• ajz

*puffar*
    Låter helt fantastiskt!!*springer och fixar..

vi tackar och bockar!!

kram

• Viggo och pyrets mamma

Puffar upp den så fler kan få gå på toa som vanligt

Svar på tråden Dunderkur för tröga mamma magar