• FruMarie

Vilken välling och gröt vid 4 månader?

Hej!

Jag tänkte börja så smått med gröt och välling till min son när han är 4 månader

(han är idag 6 veckor)

Vilken gröt och välling kan man ge?

Min son ammas inte, utan äter ersättning.

Den 28/12 kom våran Julian till oss
  • Svar på tråden Vilken välling och gröt vid 4 månader?
  • grodanboll85

den första vällningen är rekomenderad från 6 månader men gröt finns de från 4 månader

• Gestilja

Vi gav Theo banangröten som finns från 4 månader, tror det är Semper som gör den. Den tyckte han massor om, testade några andra men dom gillade han inte lika mycket.
    Välling har jag för mig vi väntade med tills han var 6 månader.

Theo 070424 + tösen i magen bf 080428
  • Wildis81

välling finns från 6 månader innan är det ersättning som gäller. Finns gröt från 4 månader men det ska man bara ge i små smak portioner då o då när dom är så små....

• grodanboll85

semper å nestlé gör gröt från 4 månader men bara semper som har smaksatt fram 4 månader men om du inte vill ha smaksatt gröt så köper du en naturell gröt å har i lite fruktpuré från 4 mån istället.

• Skräpis

Vi började med Sempers gröt båda varianterna som finns från 4 mån och det var smaskens. Fick upp till en hel portion gröt på ca 2 v, välling från det att han var ca 7 mån.

• grisen82

Vår dotter äter baby plus ersättning (sempers) tänkte fortsätta med det tills hon är 6 mån. Å sen äter hon havregröt naturell (nestles) och sempers banangröt. Finns nog nån smaksatt risgröt också.

• grisen82

Glömde säga att hon är 5 mån.

• En bebis i magen

Elsa har precis börjat äta Mild Havregröt. Den tycker hon är supergod! Tror det är Nestlé som gör den.

• FruMarie

Tack för alla svar
    Blir gröt + ersättning tills han är 6 månader så han kan äta välling...

Den 28/12 kom våran Julian till oss
Svar på tråden Vilken välling och gröt vid 4 månader?